• Företagarlivet,  listor

    Veckans bästa – 6 reps på 47.5kg eller 10 reps på 90kg?

    Eller kanske va 10 x 90kg?

    Nej, jag vet inte längre vad jag ska skryta med angående styrketräningen.

    Det enda jag vet är att jag inte ska skryta om min löpning.

    Veckans ångest-äntligen: efter en förjävlig första period mot Linköping igår så vaknade Lakers till i andra och i tredje levererade de och vi VANN faktiskt igår. Ja, det känns lite orimligt faktiskt.

    Veckans bästa PB: Ja, antingen att jag gjorde en 6a på 47.5kg i bänk eller en 10a på 90kg i marklyft. Vet inte, kan ni bestämma åt mig?

    Veckans borde: springa tre gånger i veckan. Eller mer.

    Veckans upp&ner-vändning: har man blivit av med jobbet så har man. Får man gå på flertalet intervjuer och provjobba på olika ställen så skiter man lite i allt annat för tillfället och provjobbar för att se hur livet kommer se ut framöver. Imorgon är sista tillfället i det här nya livet, och sen kommer jag förhoppningsvis ha ett lite mer stabilt liv.

    When this is all over så ska jag förklara exakt, men jag vet ju inte än, intervjun imorgon är jag SÅ taggad för dock! Får jag det jobbet så är det en liten dream come true från barndomen!

    Är glad att allt annat i livet funkar just nu, förutom att jag tydligen ska ha halsont nu, men några dagars träningsvila så är jag säkert på banan igen.

  • listor

    10 roligare mål än att gå ner 5 kilo i vikt

    Såg ännu en person kämpa med sina 2 kilos viktnedgång på Instagram. En person som inte behöver gå ner i vikt, som inte löper någon risk i att vara ”överviktig” men som ändå fortsätter dag ut och dag in att misshandla sin kropp.

    Alltså.

    På riktigt.

    Jag blir så ledsen när det hålls på såhär.

    Sluta. Omedelbart.

    De som på riktigt är överviktiga vet om det och klarar sin kamp mot vikten MYCKET BÄTTRE om du som absolut inte är överviktig bara slutar tro att allt i livet blir bättre om du går ner 3 kg.

    Okej, ska inte bli för arg utan ska ge er 10 olika bättre mål ni kan jobba emot istället.

    1. Bli stark. Som fan.

    Mycket roligare mål. Bygga muskler. Känna sig riktigt riktigt stark. Bry sig om vikterna på stången istället för vikten på vågen som är helt betydelselös.

    2. Bli rörlig som en yogi.

    Hur långt ner kommer du med dina händer? Kan du stå i en brygga med händer och fötter ihop? Kan du göra andra avancerade yogapositioner och framförallt kan du lukta i ditt knäveck?

    3. Se hur långt du kan springa

    Hur långt kommer du på en timme?

    Eller hur lång tid tar det för dig att cykla mellan Örebro och Stockholm?

    Orkar du bli så stark i simningen så du orkar simma över Vänern?

    4. Bli dansproffset på din kedja

    Gå på varenda danspass och försök lära dig alla koreografier utantill. Va den där jobbiga deltagaren som märker exakt när instruktören gör lite fel. Kul ju… 😉

    5. Bli världsmästare i någon sport

    Om du är lite äldre kanske det är svårt att satsa på en sport andra började med som barn men alltså, det finns SÅ många sporter man kan börja med nu. Min farmors kompis kör mästerskap i Boule.

    Bättre än att hetsa viktnedgång.

    6. Lär dig göra något coolt

    Kanske vill du också kunna gå på händer.

    Kanske vill du börja med pole dance.

    Kanske något helt annat.

    7. Bli grym på att klättra

    Och bestig berg. Börja med Kebnekaise och fortsätt med andra coola berg. 7 summits. Du kan det du också.

    8. Prova en ny sport varje halvår

    Och satsa på att bli så allroundtränad.

    Först kanske tennis.

    Sen innebandy.

    Sen simning och kanske triathlon?

    Och sen styrkelyft eller vad vet jag.

    9. Börja med hinderbanelopp

    Här kan man ju satsa på SM, EM och VM också om man vill.

    Eller bara klara av nästa som kommer äga rum i ens stad då.

    Det finns ju lite olika varianter att köra på. Jag skulle vilja testa alla olika som finns till exempel. Det kan ju du med göra.

    10. Slå sönder alla vågar du ser

    Alltså. Kanske inte så seriöst men ändå lite. En våg är inget vi behöver ha i våra liv.

    Slå sönder alla du ser vetja.

    Och kan du inte slå sönder dem så får du väl träna lite mer och slå sönder vågen nästa gång.

    Tack för mig.

  • Företagarlivet,  listor

    Veckans planer – runstreak igen?

    Måndag: idag har jag redan hunnit springa på morgonen, och funderar på om jag ska köra igång en runstreak igen? Springa varje dag i ett gäng veckor. Och alldeles strax ska jag iväg på ett väldigt spännande möte! Ikväll ska jag jobba på puls & träning och innan det ska jag jobba med mina pt-kunder.

    Tisdag: Imorgon ska jag köra en lunchföreläsning på KITT, och på kvällen ska jag föreläsa på Medborgarskolan. Och kanske springa då?

    Onsdag: Tre förmiddagspass på Actic, eventuellt springa och så föreläsning på Medborgarskolan. Gillar att jobba där, det är kul att utbilda inom både sociala medier och hemsidebyggande. På onsdag kommer jag prata om strategier bakom sin hemsida.

    Torsdag: på torsdag ska jag få träna Kvinnor i fokus-gruppen igen! Har ju börjat hjälpa till att köra pass i både Brickebacken och i Oxhagen åt ett integrationsprojekt (Kvinnor i fokus) och på torsdag är det min tur igen.

    Fredag, lördag och söndag: har inte bestämt än, antingen åker jag till Växjö, eller så stannar jag kvar i Örebro och jobbar här. Det som ska göras i helgen är iaf plugga, träna och kolla på hockey, antingen live eller på tvn.

    Ska nog testa en runstreak igen? Eller? Gah, vet inte, ska klura till imorgon.

    Styrketräningen får bli i helgen, blir två bänkpass och ett marklyftspass! Ska jobba med maxreps på 47.5kg i bänken, får se hur högt jag kommer. På markpasset ska jag fortsätta göra så många reps på 70, 80, 85, 90, 95 och 100kg som jag bara orkar. Mitt mål är att göra 10 repetitioner på 100, och igår gjorde jag 5. Mitt gamla PB är dock 7 på 100, så har ju lite kvar till det.

    Just nu kör jag bara mark en gång i veckan, men tror det är ganska lagom faktiskt. Det är skönt att vara lite lagom… 😉

  • Företagarlivet,  listor

    Veckans bästa – tänk att vi fick 4 poäng

    Veckans äntligen: i torsdags fick vi (Växjö Lakers alltså) med oss ett poäng mot Frölunda och 3 poäng igår mot Brynäs. 4 poäng. Kändes som det var mer än vi fått ihop resten av säsongen, men det stämmer ju inte riktigt hehe, menmen.

    Veckans mysigaste: min bubbelkväll med Louise i fredags!

    Veckans starkaste: igår gjorde jag reps-PB på både 42.5kg och 45kg i bänkpress. Mycket nöjd.

    Veckans roligaste: imorgon börjar jag ta hand om en ny PT-kund!! Så roligt!

    Veckans sämsta: blev av med mitt extrajobb pga nedskärningar… Så är i extrajobbsökningsperiod, vet ni något får ni ju hojta va!

    Fick det meddelandet också bara några timmar efter att jag skrev det här inlägget haha, som ett extra fuck you.

    Veckans längtan: efter jul?! Har börjat längta SÅÅÅÅ mycket efter julen!

    Veckans svettigaste: Sprang 10km igår. Inte så snabbt. Inte så intensivt. Men fortfarande alldeles för jobbigt. Tänk att man ska orka springa 42km nästa vår. Haha.

    Veckans bästa musiklista: hittade den här via Nevnarien på instagram igår och lyssnat så mycket haha! Underbar musik!!!

    Jaja, nu är det strålande sol ute så ska ta och packa träningsväskan och dra till ÖKK och gymma och sen till Actic och gå på yoga!

  • Blogg,  listor

    Veckans bästa – äntligen hockey

    Vissa saker vill jag bara glömma, men andra saker känns som om de får gå till världshistorien nästan. Here we go.

    Veckans nervösaste: i tisdags var jag på arbetsintervju för ett nytt jobb och jag väntar på svar från dem, så går runt och är smånervös för vill ju verkligen ha jobbet va.

    Veckans vettigaste: att gå på hockey två gånger denna veckan.

    Veckans svettigaste: att hålla tre danspass på rad, precis som vanligt, precis som jag alltid gör på onsdagar. Efter det är jag alltid helt slut, men det är en ganska go känsla då faktiskt.

    Veckans roligaste: att gå på TVÅ hockeymatcher den här veckan.

    Veckans mest spännande: mitt tåg brann i fredags.

    Veckans ångest: att se på när Lakers förlorade inte bara en gång, utan två gånger, den här veckan. Suck.

    Veckans mest utvecklande: att ha två utbildningar på Medborgarskolan som jag har den här terminen. På tisdagar försöker jag förklara sociala medier och på onsdagar försöker jag förklara hemsidebyggande. Haha. Det är kämpigt, men kul såklart.

    Veckans äntligen: två hockeymatcher på en vecka hörrni.

    Veckans starkaste: gjorde riktigt tunga marklyft igår hörrni. Så trött i kroppen idag.

    Veckans bästa: att få gå på hockey. Två gånger till och med. Det spelar mindre roll hur det går, eller ja, allt går dåligt just nu, men det spelar ingen roll. Fick se dem live. Fick jubla. Fick skrika. Fick fundera på vad de håller på med. Fick gråta tyst inombords. Fick känna så mycket känslor så en knappt hinner med sig själv. Älskar det. Älskar varenda sekund.

  • listor

    Veckans bästa – yogaworkshop och Stockholm i sin glans

    Hej finaste läsare. Hur mår ni? Har ni det bra?

    Veckans äntligen: att få vandra runt i Stockholm stad en fredagskväll och bara njuta av att vara där. Hur fint allting är. Hur fin huvudstad vi faktiskt har.

    Veckans smartaste: att jag bara får kolla på min serie när jag springer. Kanske dumt, kanske skitjobbigt (ja) men också bästa grejen för motivationen. VILL ju veta vad som händer, hallå, vet redan att en av mina favoriter ska dö, för har blivit spoilad, men vet inte VEM DET ÄR. GAH.

    Veckans roligaste: att få träffa en kompis jag inte träffat på länge. Verkligen inte alls på länge.

    Veckans skönaste: att få spendera hela dagen igår i en yogasal och vara på yogaworkshop hela dagen lång.

    Veckans finaste: frågade mina följare igårkväll om varför de följer mig och har fått så himla fin kärlek så en blir alldeles alldeles rörd.

    Veckans starkaste: måste ändå varit idag! Jag körde på stenhårt på mitt överkroppspass och kände mig ruskigt stark.

    Veckans bästa: vi lyckades faktiskt ta tre poäng den här veckan!!! Refererar till Växjö Lakers här och till hockeyn då.

  • Företagarlivet,  listor

    Veckans bästa – ja, inte hockeyn i alla fall

    Om man tänker på hockeyresultatet den här veckan så kan vi ju begrava den här veckan långt ner någonstans där det inte finns något alls. Spelmässigt så har det vart helt okej, men tyvärr vinner man inga matcher om man inte presterar och gör MÅL. 🙁

    Annars så har det vart en bra vecka!

    Veckans mysigaste: Skare har varit här sen i fredags morse och vi har myst, tagit promenader, kollat på hockey och gosat.

    Kanske den finaste vovven jag vet.

    Veckans jobb: har bara fortsätt med det jag jobbar med just nu; ta hand om de som går gymkursen och mina PT-kunder. Inget nytt som händer riktigt, men vill ha lite mer stabilitet just nu, vill inte att något nytt ska hända på ett par veckor. Vill landa i det jobb jag har och effektivisera det, vilket jag klurar på hur jag ska göra.

    Veckans roligaste: att ha tre danspass på actic i onsdags! Eller ja, två danspass och ett aqua! Så himla himla roligt.

    Veckans svagaste: fortfarande rätt besviken på att jag inte presterade i bänken så som jag hade tänkt. Var ju meningen att jag skulle sätta PB idag men icke sa nicke.

    Egentligen har den här veckan bara handlat om att vara närvarande. Har testat en ny morgonrutin, som innebär att jag svarar på en fråga varje morgon, och det är lite olika typer av frågor, men.. ja, de är positiva frågor och får mig att inse att mitt liv är ganska bra, enkelt sammanfattat.

    Känns som jag stampat så länge och varit så otålig, men helt plötsligt så bara uppenbarar sig livet och:

    Veckans bästa: jag är nöjd med hur livet är just nu.

%d bloggers like this: