• Programmering,  Youtube

    Ny vlog – jobbar hemifrån

    Vet inte vad som är svårast – filma sig själv och prata bland folk eller redigera sig själv efteråt.

    Hallå eller! Ny dag, ny vlog, nya träningsmöjligheter.

    Ibland är det lite tråkigt att jag har så få som kollar på mina videos, men det är också ganska skönt! Då kan jag vänja mig vid att prata i en kamera bland folk och känna mig bekväm i lugn och ro.

    Brottas ju jättemycket med det här om jag ska lägga upp bara när jag redigerat klart eller om jag ska ha vissa specifika dagar, och just nu känner jag väl att jag bara ska slänga upp videon direkt?

    Både när det handlar om vloggar men också lite mer seriösa videos som den här jag la upp innan:

    Och jag vet helt ärligt inte hur jag vill ha det.

    Hur tycker ni?

    Ska jag ha specifika dagar som det kommer upp olika saker på eller ska jag bara redigera och lägga ut direkt när det är klart?

    Annars då?

    Jo, det är bra tack.

    Idag ska jag försöka göra klart min sista examination för kursen jag pluggat under hösten, hoppas verkligen jag kan bli klar med den idag!

    Ska motivera mig med en bulle, en av de från vloggen ovan.

  • Träning

    Bänk, biceps och rehab

    MYCKET trevligt överkroppspass på ÖKK idag.

    Först ut: Bänk. Körde 3 reps upp till 47,5kg och sen 4a 2or på 50kg.

    Kändes jäkligt bra, speciellt eftersom jag inte bänkat så tungt på evigheter!

    Efter det körde jag typ ett tricepspass, med smalbänk, smala långsamma negativa armhävningar, långsamma negativa roddar i trx-band och sen en kombo av bicepscurls, hammercurls, axel flies och tricepspressar.

    Och mellan allt det så hängde jag jättemycket och tränade på greppet oooooch en del löp-prehab.

    Tror mina gympass kommer mer och mer se ut såhär, att jobba med överkroppsstyrka, och mindre benstyrka.

    Tror att en del av varför jag har ont i knäna är att jag inte riktigt låtit knäna vila emellan passen. Inte helt.

    Om jag ska göra det här loppet så får jag ju ändå ta och göra det fullt ut.

    Och då får jag helt enkelt backa på vissa saker.

    Skivstängerna finns ju kvar, men ytterst tveksam till att jag kommer anmäla mig till ett långdistanslopp igen.

  • Företagarlivet

    Veckans planer – planeringsvecka för minibootcamp

    Måndag: Hela den här veckan har jag tänkt att sitta på olika kaféer i stan och jobba på förmiddagarna med företaget (idag pt-jobb)! Och plan på eftermiddagarna är pluggeftermiddagar, ska både göra klart kursen jag gått under hösten och komma igång med vårens kurs! Ikväll ska jag jobba på P&T och sen ska vi se hur knät mår på löpbandet. Hoppas på 5 smärtfria kilometer.

    Tisdag: Företagsjobb den här veckan är att planera och pusha för mitt två-veckors-bootcamp jag tänkt ha i mars! Och så ska jag äntligen gå på Lunch-in igen! Ett lunchnätverk för företagare i Örebro som går via Linkedin! Efter det gym och sen pluggkväll.

    Onsdag: Företagsjobb på förmiddagen, plugg eftermiddag och gym på kvällen! OM löpningen idag (måndag) går bra så är det intervaller på schemat på onsdag.

    Torsdag: Företagsjobb, plugg och träning (benpass), och så spelar Lakers mot Luleå på kvällen, så ska sitta hemma i soffan och vara arg.

    Fredag: Frukost med influencernätverket på morgonen, möte med två hjältar efteråt, och så ska jag hälsa på en kompis på kvällen!

    Lördag & söndag: jobb på extrajobbet.

    Angående mini-bootcamp så har jag tänkt att det ska vara som en förberedande ”kurs” inför kommande uteträningssäsong på något sätt! Två veckor tror jag, men ej bestämt riktigt hur exakt det hela ska gå till.

  • Tankar

    Come and find me

    Det konstigaste är att jag alltid haft så himla lätt för att skriva.

    Verkligen jättelätt.

    Och så bara nu så…….. Idk, det går inte att formulera ord.

    Saknar att ha det där flowet. Saknar att kunna skriva om min träning och företaget och allt. Eller bara skriva rent generellt. Konstigt.

    Jaja, det kommer säkert tillbaka.

  • Företagarlivet

    Veckans planer – drömmer om att hitta någon rutin

    Ibland känns det som det enda jag gör är att gnälla. Och det ber jag om ursäkt om. Men ibland går det inte. Mitt huvud går inte ihop ibland.

    Men jag har nu räknat ut varför jag mår så himla dåligt ibland.

    Jag är i ett stort behov av rutiner. Samma tider varje dag. Samma saker som händer varje måndag, onsdag och lördag förmiddag. Och regelbundenhet. Inte för att rutinerna kan brytas och att jag gör annat någon gång, men i det stora hela så vill jag ha samma sak.

    Problemet är bara att mitt jobb inte riktigt tillåter rutiner just nu… För jobbar så oregelbundet och har liksom inte riktigt kontroll över hur dagarna ser ut. Tyvärr.

    Jag ska klura lite på hur jag ska kunna få ihop allting ändå, men tills dess så får jag nog bara hålla ut.

    Måndag: plugg på förmiddagen, caféjobb på eftermiddagen med Anna och gymjobb på kvällen på Puls&Träning.

    Tisdag: Jobb på extrajobbet heeeela dagen.

    Onsdag: jobb på extrajobbet men inte lika länge, så kommer gymma på kvällen tror jag iaf. Lite intervaller ska springas!

    Torsdag: Gym på förmiddagen, träningsgrupp på eftermiddagen och förhoppningsvis hockey på kvällen!

    Fredag: plugg på förmiddagen, jobb på eftermiddagen och gym på kvällen.

    Lördag och söndag: Ska plugga och göra klart den kursen jag går nu! Och Träna då såklart 😉

  • Tankar

    Att våga lita på sig själv

    Det här är inget enkelt ämne, och inget som man gör bara sådär.

    Framförallt inte när det gäller träning.

    Men.

    Det finns så många som inte vågar träna. Som inte vågar ta i. Som inte vågar ta tyngre vikter.

    Som inte vågar röra på sig.

    Som är rädda att ta plats.

    Som inte vågar lita på att de gör rätt.

    Som inte vågar testa.

    Men helt ärligt.

    Alla har varit nya någon gång. Det finns ingen som kan allt på en gång.

    När man börjar träna, eller börjar göra något nytt öht, så känns det ju alltid läskigt i början, eller hur?

    Speciellt om man börjar på ett gym, som är en ganska utsatt plats ändå. Man ska svettas, träna, röra på muskler man inte rört på under flera år och så ska man försöka att ignorera känslan av att andra tittar på en.

    Skittufft.

    Det hela handlar egentligen om att bara våga. Känna att det är okej att misslyckas, men ändå våga.

    Och, som jag skrivit om förr, inte köra på allt på en gång, utan bli bra och bekväm med några saker i taget. Lära sig några övningar först och sen gå vidare.

    Knäböj kan vara en sån grundläggande övning att köra på. Och kanske latsdrag, om du tränar på gym. Plankan, kanske utfallssteg (med eller utan extra vikter), axelpressar och någon form av bröstpress, antingen bänkpress eller med hantlar.

    Man måste liksom inte bli bäst på allt direkt. Eller någonsin.

    Du får ha en uppstartstid. En provtid.

    Lita på dig själv.

    Lita på att kroppen säger ifrån om det känns fel, och att du kommer lyckas om du bara ger dig själv utrymme att testa först.

    Vill du få hjälp med din träning? Skriv upp dig på min pt-väntelista här:

%d bloggers like this: