• Företagarlivet

    Det svåraste med att vilja så mycket

    Det svåraste med att vilja så mycket är att man ibland fastnar i att det kanske blir lite för mycket. Det kanske inte alltid är meningen, men det blir väldigt lätt helt enkelt för mycket.

    Jag är bra på att vilja många olika saker och jag glömmer ofta bort orimligheten i det där.

    Att jag bara hinner med ett par saker i taget.

    Innan idag, när jag åkte tåget till Växjö, hem till Småland, så lyssnade jag på en företagspodd av Amy Porterfield, som handlade om det där, i att om man hoppar på varenda projekt och liksom kör all in på allt….. Vilket ja, det blir för mycket.

    Det går inte.

    Både för mig och för er, min ”audience”, som hon pratade om. Alltså alla som följer mig. Har jag för många saker som jag erbjuder så blir det lätt förvirrande, folk vet inte vad de ska köpa.

    Sen blir det ju förvirrande för en själv. Man kan inte ha för många saker i luften, och jag kan inte, min hjärna orkar inte hantera det.

    Så det jag har tänkt på under dagen, vilket jag ska fokusera på, på riktigt.

    Man kan ju ha mindre projekt, och jobba med saker vid sidan om, meeeeeen, så som jag ofta gör, så behöver den här hjärnan fokusera på en sak och en enda sak. I det stora hela alltså.

    Men det är svårt, för ni som hängt med mig länge, ni har ju läst såna här inlägg innan, och jag vet ju att jag har svårt för det där, att inte bara göra en sak.

    Men i podden idag fick jag tips på hur jag kan göra för att jobba mer mot ett och samma mål, fast med olika saker i det. Och ha samma grundmål, fast att man gör olika saker för att nå målet.

    Det är nog det jag haft problem med, att jag alltid ska göra olika saker, och inte ha samma sak som målet.

    Det har ju inte varit något problem med det egentligen, för allt jag gjort har ju lärt mig saker, tjänat pengar och kunderna som köpt har ju varit nöjda, meeeen ändå. Det har ju i det stora hela inte varit mot mitt slutmål. Inte helt.

    Slutmålet har ju varit och är alltid att jag vill jobba heltid som online-pt. Och det har jag ramlat ifrån lite, eller gör titt som tätt.

  • Blogg

    När man tror att misären är över

    När man tror att allt är klart och att kroppen liksom inte kan hitta på fler skador så….

    Ja, det är något med mitt knä.

    Och det är inte så allvarligt att jag behöver ha kryckor hela tiden, men vi hittade pappas kryckor här hemma så kommer hoppa runt på de här när det gör som allra mest ont.

    Jaja, jag borde väl förstått.

    Sen när detta är över kommer väl nästa grej. Vem skulle tro att jag får bara ta och må bra i kroppen.

    Vad det är helt vet vi inte, men jag ska till sjukgymnast på undersökning om ett par veckor (förhoppningsvis kan jag tjata till mig en tid lite snabbare.

    Det är ju bara segt att man tror att man ska få må bra på riktigt någon gång.

  • Blogg

    Vena Bootcamp på gång

    Från och med 3e mars drar vi igång med en tidig morgonträningsgrupp i Venaspåret!

    Bootcamp style blir det på passen, så räkna med mycket svett och förhoppningsvis inga tårar… 😉

    6.00-6.45 på tisdagar och torsdagar, ja, lite tidigt, men det behöver vara så tidigt så man hinner med att duscha efteråt och sånt innan jobben börjar. Därför tror jag det här främst kommer löna sig för dig som bor nära Venaspåret, alltså ute i Rynninge (norra Örebro).

    Kostnad:

    • Drop in: 80kr per gång (anmäl via sms till 072 74 68 033)
    • Medlemsskap en hel månad: 250kr
    • Mars, april, maj och juni ut: 850kr

    Man kan givetvis köra bara varannan vecka, bara tisdagar, lite när det passar i ditt schema, det spelar absolut ingen roll!

    Vi kommer springa ett varv runt spåret, inte supersnabbt, men ändå ett stadigt joggtempo. Sen kommer vi göra en hel del pauser med lite olika kroppsstyrkeövningar, lite burpees och lite annat. Lite pulshöjare helt enkelt.

    Ibland är det lite lerigt i Venaspåret, och i så fall kommer vi inte lägga oss jättemånga gånger på marken, MEN det kan vara bra att tänka på att inte ta de allra finaste träningskläderna…. Det är trots allt ett bootcamp.

    Om du vill läsa mer kan du klicka här.

    HOPPAS VERKLIGEN DU VILL VA MEEEED! Jag är taggad!!

  • Blogg

    När man tar bort en sak ur livet

    Så får man ju plats för en ny sak i livet.

    MYCKET trevlig sak på gång in i mitt liv.

    Jag kan nog inte säga riktigt än vad det är, för det är inte klart än, måste ju tacka ja och så, men IIIIIH, det känns så himla roligt och spännande!

    Det är en sak jag tänkt på väldigt länge, flera år, men har inte tagit tag i det på grund av olika anledningar. Främst har det bara varit för att haft så mycket annat jag velat göra först i livet, men nu känns det som att det finns plats för det här.

    Var sak har sin tid.

    Haha den här bilden ändå! Vilket gött liv vi levde på Zakynthos ändå, jag, Filippa och Helga.

    Behöver verkligen ta tag i att resa mer också. Saknar att vara på resande fot.

    Men som sagt, var sak har sin tid i livet.

    Nu är det pluggfokus för min del! Ha en bra dag kära vänner!

  • Blogg

    Nu vill jag vara frisk

    Inga mer sjukdomar. Inga mer skador. Ingenting.

    Frisk. Hel. Och bara jäkligt mycket träning.

    Ikväll är förhoppningen om 5 smärtfria kilometer på löpbandet.

    Imorgon är förhoppningen lite svettig gymträning.

    Smygtränade i fredags och det kändes ändå bra! Körde lite enkel överkroppsträning, lite byggning, och ja, kroppen är nog tillbaka snart helt och hållet.

    Vet inte exakt hur det är när man varit på antibiotika-kur, men lämnar exakt noll åt slumpen och tar all träning väldigt lugn i början.

    Enkelt ska det vara.

    Vill inte ligga i sängen i ens en dag till. Åtminstone inte hela dagen, mellan passen går ju bra. 😉

  • Blogg

    14 träningsfria dagar

    Sjukt.

    Skrev ju ett inlägg om den här smärtan… Och är inte lika säker längre.

    Idag är jag inne på dag 11 av 14 träningsfria dagar.

    Har inte kramper, men är nog snart inte långt därifrån. Denna gången är det dock för att jag inte har några muskler.

    Utan för att musklerna inte fått röra på sig. Och att det har gjort för ont för att kunna röra på sig. Och att jag vart för dålig.

    Så nu har jag ont för att jag är stel istället.

    Önskar ju att jag kunde stå på huvudet och göra sånt här.

    Jag mår dock tillräckligt bra i kroppen nu för att göra lite små rörlighetsövningar, så det gör jag väldigt ofta här hemma. Stelheten har satt sig något enormt dock, men skam den som ger sig.

  • träna med Clara,  Träningspass

    Hemmaträning – what if you fly

    Hej på er!

    Hur är läget med er?

    Känns som en evighet sen jag la ut ett träningspass här på bloggen, så here we go again!

    Passinstruktion

    Dagens pass är att köra samtliga övningar i en cirkel, där vi börjar med att göra en repetition på varje övning i ett varv, sen två, sen tre, sen fyra och så vidare. 7e varvet gör ni 7 repetitioner och så vidare.

    Totalt kör vi i 30 minuter. Ni får ta så många och så få pauser som ni bara vill.

    Övningarna

    Mountainclimbers. Gör en per ben.

    Planka med vridning. Gör en per sida.

    Walk in walk out plank.

    Situps. hela vägen.

    Getups. Lägg dig på golvet och ställ dig upp igen.

    Knäböj.

    Lycka till!

    Glöm inte att tagga mig på instagram när du är klar! @claratoll

%d bloggers like this: