• Clara Färdiga Gå

    Planering för de tre sista månaderna

    … är skitjobbigt att sätta mentalt just nu, men har gjort det.

    Helt ärligt? Jag har riktigt jobbig ångest för resten av det här året, för jag vet inte om jag kommer klara av att hålla min planering.

    Nu har jag väl haft fler sjukdagar än friska dagar, inkl alla skadade dagar, det här året, och jag är så INNERLIGT trött på att få käppar i hjulet gång på gång på gång.

    Men man får ju försöka.

    Så planerna för de sista tre månaderna är satta, och vi får se om det går att genomföra allt.

    Träningsmässigt

    Mina mål att sätta PB i marklyft har jag dock släppt. Knäböjen kommer jag sätta PB i garanterat, så länge jag får till typ 8 veckors bra träning, men marklyften får jag lägga på hyllan tills vidare. Jag kommer inte komma upp på 150kg på ett bra tag i marken.

    Kanske borde träna för ett PB i bänk istället…?

    Jag vill börja om med min chinsträning, börja om och jobba med musklerna igen i överkroppen.

    Och så är det verkligen dags att börja springa igen för ett visst maraton i vår. Vill få in mängdträning igen. Många korta pass.

    Företagsmässigt

    Förutom att ta hand om mina pt-kunder och ge dem all hjälp de behöver, och göra klart kursen jag läser på uni, så har jag lite olika projekt jag vill fortsätta jobba för.

    Varje söndagskväll den här hösten sänder jag live i min tid för träning, och pratar om olika ämnen. Ikväll är ämnet fysiska tester.

    Förutom det är planen att fortsätta jobba upp min youtubekanal, vill gärna ha ganska många fler prenumeranter innan året är slut, så för att nå det målet har jag planerat att göra en yogajulkalender bland annat.

    Och sen har jag en lång lista med övningar och andra filmer som behöver spelas in, saker jag vill lägga ut och så vidare.

    Och lite allt möjligt.

    Om det nu går. Om jag nu är frisk resten av året och är utan skador.

  • Clara Färdiga Gå

    Om fem år ska jag…

    … ha släppt de tre träningsapparna jag har i huvudet just nu. En är ganska enkel, två är lite mer komplicerade.

    … vara anställd på halvtid (eller något sånt) som hockeytränare eller fystränare för ett hockeylag.

    … jobba på samma sätt som jag gör med mina PT-kunder, där jag har ett team på max 10 personer som jag coachar varje månad. Gärna ha en specifik app för just den här coachingen med, för det hade underlättat enormt, meeeen vi får se. Nej, vill inte ha en som finns på marknaden, vill givetvis ha en egen app 😉

    … jobba mer med träningsevent och träningsresor igen! Saknar det enormt mycket! Vill anordna mina egna resor i Sverige och kanske även utomlands om vi hittar något hållbart sätt att resa och att det funkar med Corona.

  • Clara Färdiga Gå

    Träningsplanering hösten 2020

    Vad ska jag träna, vad ska jag fokusera på, hur ska jag göra och så vidare? Välkommen in i ett djupdyk i min hjärna.

    För det första: jag har som mål att bli stark i benen. Stark i böjen och stark i marken. Maxstark.

    Oklart om jag kommer nå dit men som förut så är….

    mina mål:

    Böja 100kg (har gjort 90kg).

    Marka 150kg (har gjort 130kg).

    Böjen är helt klart närmare än marken, och böjen tror jag att jag kommer klara utan större problem, men marken kommer jag få kämpa mer på helt klart haha.

    Bänkmässigt tänkte jag inte sätta mål, utan bänken kommer få vara som ett roligt komplement till att träna tunga benpass.

    Likadant med min chinsträning. Det är inget jag verkligen satsar på, utan gör mer som ett paus-pass för att vila ben. Lite mysiga pass sådär.

    Sen kommer det bli en del korta löppass på under 10km. Myspass som inte kör slut på mig, som återhämtning och som basträning inför vårens (eventuella) maratonträning. Vi får se hur mina ben mår efter maxning i mellandagarna.

    OCH så har jag ju påbörjat projektet lära mig åka skridskor. Så skridskor ska åkas.

    Och så ska jag ha lite gruppträningar och sånt, men skillnaden mot förut är att de passen är ju inget jag är med på, förutom att jag visar vad de ska göra.

    HUR jag ska nå till de vikterna?

    Planen just nu är att köra passen från Styrkelabbet, antagligen Knäböj Kalinka och Marklyft Mambo, alternativt deras styrkelyftsprogram. Främst eftersom jag använder deras app och det är himla smidigt att köra, samt att jag kört MM förut och det fick jag ju himla bra resultat av plus att det var ett kul upplägg så vill ha en revansch.

    Har dock börjat pratat med en styrkelyftscoach och han kanske gör ett eget upplägg för mig, vi får se.

    Gillar verkligen den appen dock, för då slipper jag tänka själv, den räknar bara ut vilka vikter jag ska ta automatiskt haha.

    Om jag inte lyckas?

    Ja, alltså, det här är två mål jag haft så himla länge, men nu känns det som ett bra tillfälle att ta tag i båda, men eftersom de är så gamla mina två små mål så… känns det fortfarande väldigt långt bort för att det ska vara verkligt och att jag ska kunna lägga en värdering i det hela.

    Så, jag kommer ju säkert bli besviken om jag inte lyckas, framförallt med knäböjen, men det känns så hiskeligt långt bort just nu, plus:

    Lägger helt ärligt inte så stor värdering i det.

    Upp på hästen och kör en omgång till.

    Maxning innan jul

    När man räknar ut hur ett program ska se ut brukar man (jag åtminstone) räkna bakåt från när personen ska lyckas med sitt program och sen se hur många veckor det är som finns innan det är dags för prestationen.

    Så, min plan var att köra maxning i mellandagarna, men på grund av en eventuell resa till Taizé, Frankrike (om restriktionerna släpps innan dess), så blir det innan jul! Får sitta och gnälla om mina stackars ben hela julafton istället för på nyår 😉

    Eftersom Marklyft Mambo och Knäböj Kalinka båda är sex veckor långa och behöver avslutas vecka 52, så behöver de börja i 47, och omgången innan det i vecka 41.

    Fram till vecka 41 från idag (eller imorgon) är det fem veckor, så tills dess blir det bara fortsätta nöta teknik och det programmet jag kör nu.

    Eventuellt kommer de första sex veckorna inte bli MM och KK utan ett annat program istället, men har inte riktigt landat i det än.

    Är mest nöjd med att ha räknat och planerat överhuvudtaget.

    Tungt som tusan kommer det bli i vilket fall.

    Måtte jag bara hålla mig skadefri nu.

  • Clara Färdiga Gå,  Företagarlivet

    Nu väljer jag kunderna

    Vilken grej ändå. Att utvecklas så pass i företaget och faktiskt landa i vad jag vill ha för uppdrag att känna att jag kan styra själv vad jag vill ha numera.

    Att kunna att känna att jag kan välja vem jag vill ha som PT-kund, och inte ta vilka som helst.

    Att inte behöva ta en viss typ av kund för att jag behöver inkomsten, utan att faktiskt kunna välja de som är i min målgrupp på riktigt.

    De som vill jobba mot samma sak som jag vill. Som har rimliga mål. Som tänker på samma sätt som jag gör.

    Såna som kanske inte alltid vågar träna, men som gärna vill.

    Såna som inte vill fokusera på viktförändringar, och gärna vill komma igång med träningen för att det är roligt och inte ett nödvändigt ont.

    Och det känns så himla skönt. Älskar dom. Mitt lilla PT-gäng.

    Så nu tar jag inte in fler pt-kunder i teamet. Det är stopp just nu och kommer vara fram till januari. Lite häftigt ändå.

    Är också väldigt taggad på att kombinera höstens jobb med PT-jobb med plugg, lite extrajobb och sen att vara fystränare för ÖHKs flicklag.

    Ska se till så att allting blir max 100% tillsammans, så att jag mår bra. Och får vara ledig. Och sådär ni vet. Så jag klarar mig.

    Alltså.

    Gillar verkligen mitt arbetsliv just nu.

    Kul är det.

    Ska bara få snurr på resten av livet också.

  • Clara Färdiga Gå,  Företagarlivet

    Juli 2020 och alla mina planer

    Hej gänget! Hur är läget med er?

    Har suttit här en stund och klurat på vad jag ska göra i juli och framöver i företaget, för jag har ett litet lyxproblem…

    I januari, innan coronan, så satte jag massa planer för det här året och tänkte NU KÖR VI och planerade för att driva CFG på 30% vid sidan om jobb.

    Tji fick jag och fick levla upp rejält.

    Från 30% till 100% egenföretagare. Det är svettigt. Jag kan inte lyxa speciellt mycket, men jag lever och jag har mat på bordet.

    Men eftersom jag helt plötsligt fick massor med tid över så har jag liksom gjort allt det jag planerat under året redan nu… Vilket på ett sätt är bra och ett sätt… krångligt.

    Eller kul såklart.

    Men nu måste jag fundera ut vad jag vill av resten av 2020. För målet är (förlåt chefen) att inte behöva gå tillbaka till mitt extrajobb. Jag vill så himla himla gärna känna att jag på riktigt kan vara heltidsföretagare.

    Så. Here we go.

    Hoppas ni stöttar.

    Mål för juli 2020

    Sätta fart på min youtube, lägga upp 3 klipp i veckan med pass, övningar och annat. Nu har jag 214 prenumeranter och jag vill ha 300 i slutet av juli.

    Jobba med gymkursen och få ett till gäng som hoppar på den under hösten. Håller på att göra om upplägget nu och tror det kan bli jäkligt bra.

    Göra om hela min hemsida (om det blir en regnig månad dvs, annars blir det inget sånt haha)

    Ha två träningsevent, ett i Kumla och ett i stan! Vill ha massor med goa deltagare såklart!

    Ska ha träningar för två olika lag (!) och köra stenhårt med de såklart.

    Jobba och preppa för PT-insläpp samt prishöjningar i augusti.

    Ja, det var nog allt. Och sen ska jag vara ledig då. En del. Tre dagar i veckan ungefär.

    Några kompisar ska hit på besök, och så ska jag träna massor.

    Kommer bli kul, hoppas jag åtminstone. Känner mig redo. Riktigt redo.

  • Clara Färdiga Gå

    Anlita mig som online-PT

    HEJ! Hur är läget?

    Godmorgon eller godförmiddag, beror väl på vad du räknar kl 9 till.

    Snart, om två veckor ungefär, har jag tänkt släppa in nya pt-kunder i mitt team.

    Det känns lite läskigt, men också väldigt roligt, för jag har liksom fått ett litet gäng som frågat och önskat om att komma igång redan(!) så det känns liksom redan BRA!

    IIIIIIIIIH

    Denna gången kommer det bara bli 6 månaders-avtal och inte mina 4-veckor eller 8-veckor, de håller jag nämligen på att plocka bort.

    Märker att jag inte riktigt når mina kunder på samma sätt, de får inte ut det som andra får ut av träningen och efteråt så står de fortfarande på samma plats i livet (inte riktigt men det känns så) och jag vill ju göra en impact.

    Det kommer bli mycket träning, mycket svett och en hel del pizzaätande. Om du gillar det dvs.

    Vill du också anlita mig som PT? Kanske inte bestämt dig helt? Skriv upp dig här och anmäl ditt intresse så lägger jag till dig i väntelistan.

  • Clara Färdiga Gå,  Företagarlivet

    Att försöka hitta tillbaka till självrespekten

    Det hände en sak, för ungefär ett år sen.

    Som jag kanske inte fattat ordentligt förrens nu.

    Men har fattat nu.

    Hade en person i livet som tryckte ner mig för ungefär ett år sen, lite mer egentligen, och jag fattade nog inte hur mycket skada det tog, alla den personens ord, allting, förrens NU.

    För mitt självförtroende sjönk något otroligt av den personen, vilket jag inte förstått förrens nu. För nu börjar jag känna igen mig själv. Nu. Minst ett år senare.

    Det känns ju egentligen rätt sjukt, men jag fattade inte då, för det var en person som jag såg upp till, men nu fattar jag.

    Inte så konstigt att jag känt mig så himla bekräftelsesökande och så OSÄKER kring mina gruppträningar, pt-pass och bara att vara företagare haha. Inte konstigt att jag gått till gruppträningar med folk jag verkligen tycker om med en klump i magen för jag känt mig orolig att de ska se igenom mig.

    Att jag inte alls kan.

    Fastän jag vet att jag kan.

    Herregud jag kan så jäkla mycket.

    Knäppt att en person kan få en att vackla så mycket. Att gå från YES jag kan detta till att känna ångest av att träffa folk.

    Jag känner inte så längre, nu är det kul igen, men minns hur jobbigt jag har tyckt att det har varit.

    Vill dock tillbaka till glädjen på bilden, den är snart TVÅ (!!!!) år gammal, och där kände jag mig on top of the world trots nydumpad och sargad. Kände mig som världens bästa gruppträningsinstruktör.

    Nu ser jag fram emot det igen. Hade PT-pass idag och det var KUL, hade gruppträning i tisdags och det var också kul, och fys med laget i måndags.

    Ska jobba vidare på självrespekten, och är tacksam för alla era fina ord på instagram häromdagen. Det värmde och stärkte. Tack

%d bloggers like this: