Clara Färdiga Gå,  listor

Fem saker du får hjälp med om du anlitar mig som personlig tränare

Uppstart

Först och främst – en rimlig uppstart. Det är så lätt att starta igång projektet ”komma igång med träningen” och när man gör det så blir det alldeles för svårt och komplicerat och för många saker på en gång.

Det är lätt att sätta höga krav på sig själv och inte hitta någon form av rimlighet i träningen och det blir för tungt och för mycket, så det är en av sakerna jag jobbar mycket med; att skapa en rimlig start för dig som vill komma igång med träningen.

Utmanande träning

En del som kontaktar mig brukar vilja ha hjälp med träning som utmanar och som utvecklar, för man kan känna att man tränar dag ut och dag in, utan att få några resultat, så det jag gör är att se över så det blir en rimlig träningsmängd och att man tränar så det faktiskt blir något vettigt av det hela.

Har man inte koll på läget kan det vara svårt att veta hur tungt något ska vara och hur många repetitioner man bör göra på en viss vikt, så det är något som jag ser över och hjälper dig med.

Struktur

Att ha en bra struktur och en rimlig träningsmängd per vecka kan vara svårt att få till, både antal pass och hur länge man ska träna, så det är något vi ser över och bestämmer åt dig.

För vissa kan det handla om att dra ner på antal pass, men kanske lägga till lite rörlighetsövningar i veckorna, för andra kan det vara att öka antal pass, så det här beror på person och hur ens vardag ser ut.

Vissa har väldigt aktiva jobb och kanske inte behöver så mycket fysisk aktivitet, andra kanske sitter framför en dator hela dagarna och behöver röra på sig mycket mer än vad de gör just nu, och då lägger vi en plan utefter det.

Kosthållning

Något som väldigt många kämpar med är att hitta en bra kost som ger mycket energi, men som är hälsosam och hållbar över tid. Det är jättelätt att hitta dieter och kostscheman som funkar under en kort tid, det är ju bara att googla så får man upp mängder med förslag, men att hitta ett förhållningssätt som funkar över tid, ja, det är absolut inte lika lätt.

Tillsammans diskuterar vi fram en lösning som funkar för dig, antingen om du får riktlinjer, ett schema att följa eller om du mer vill ha feedback och en diskussion kring vad du äter.

Alla vill inte ha det här, men många önskar hjälp med sin kost, så givetvis pratar vi om det, om du vill.

Roligare träning

Och främst; träning som du tycker är rolig, motiverande och som du faktiskt kommer genomföra. Alla älskar inte att träna på gym, alla älskar inte hemmaträning, alla älskar inte löpning, men jag vet att det finns någon form av träning som du uppskattar mer än andra träningssätt.

Jag kommer inte tvinga dig att göra något du inte vill, utan istället hittar vi det som du tycker om och kan tänka dig göra. Kanske gillar du inte att träna alls, och i så fall så gör vi bara det minsta möjliga så du får träningsresultaten du vill ha, utefter dina förutsättningar.

Anlita mig som online-pt

För att kunna anlita mig som online-pt behöver du skriva upp dig på min väntelista, för jag tar nämligen inte in nya pt-kunder närsomhelst, utan jag släpper bara in nya i gänget när jag har tid, så för att inte missa din chans kan du skriva upp dig på den här listan, så meddelar jag dig när det är dags för nästa gäng.

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: