Träning

Höstens träningsupplägg

Hej!

Hur är läget? Här är det bra! Sitter och väntar på min tvätttid och tänkte att jag kan ju dela med mig av mina höstplaner för träningen. För tydligen började hösten idag.

Från nu, juli (snart är det ändå juli, men jag gillar måndagar, så låt mig va), fram till slutet av december så ska jag bygga upp kroppen något enormt.

Jag har tänkt gå igenom fyra träningsupplägg, varav jag började på gymkursen idag. Den är i fem veckor och sen kommer jag köra på med tre andra upplägg.

Kommer ha tre maxningar, om jag räknar rätt, och kommer bygga upp mig under tiden.

Mest fokus knäböj, marklyft och bänkpress, eftersom det är det jag tycker är roligast, men också en hel del fokus på ryck och stöt, tyngdlyftningsgrenarna.

Sen vill jag träna en hel del yoga och en hel del löpning. Har planerat att vidareutbilda mig inom yoga i höst (om jag har råd med utbildningen) och då kommer det ju givetvis bli massor av yogaträning.

MÅLET

Målet med träningen är att bli så allroundtränad som möjligt. Orka med så mycket som möjligt.

Och böja 100kg.

Marka 150kg.

Bänka 70kg.

Heja mig. Heja kroppen. Måtte den hålla igenom allt detta.

Uppläggen jag kikar på att köra igång med efter gymkursen

Först och främst ska jag köra ett 7-veckors program med ett speciellt upplägg jag kommer förklara längre fram. Ska räkna på vilka vikter jag kommer satsa på när det är dags.

Sen kommer jag köra Bänkpress Boogie och Marklyft Mambo tror jag, två upplägg som Styrkelabbet tagit fram.

Och sen sista blir en toppningsperiod, som kommer innebära maxning i mellandagarna.

Så här sitter jag nu och längtar efter mellandagarna. I slutet av juni.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: