• planering

    Veckans träningsplanering

    Hejhej! Här är en gullig bild på mig, farmor och lillskiten. Farmor är vaccinerad och hälsade på oss för någon vecka sen med farfar. Bra dag det.

    Måndag: gymmade och körde bänk, militärpress, triceps och biceps. Tränade lite handstående och lite rörlighet och körde en lugn joggingrunda med Maxie efteråt på 2 km. Lite för långt för honom med tanke på värmen (rundan är egentligen 3km) så sista fick vi gå.

    Tisdag: Gymmet, blir nog ett marklyftspass imorgon och sen lite löpning. Ska fortsätta nöta och hitta rätt teknik i marken imorgon.

    Onsdag: Ska på fotografering på onsdag! Ska fota till ett projekt i höst (bland annat).

    Torsdag: Löpning och kanske en långpromenad eller så. Eller tre.

    Fredag: Bänkpass tror jag allt. Blir väldigt trött på jobbet i benen, eftersom jag går eller står upp hela arbetspasset, så kommer fokusera en hel del på överkroppsträning just nu, framförallt eftersom jag behöver träna löpning också till mitt maraton i höst.

    Lördag & söndag: Tänkte försöka mig på ett långpass i skogen, och sen vilodag.

    På helgen är det en hel del personer på gymmet (inte så konstigt) så vill inte vara där då pga smittorisken. När jag gymmade idag så kom det en person efter halva passet, innan det var jag helt ensam. Lagom då.

  • planering

    Veckans träningsplanering

    Efter många om och men har jag äntligen fått upp lusten att börja träna igen, så here we go! Nu tänker jag komma tillbaka till min form (snackar prestation nu, inte utseende) och sen bygga upp ännu mer.

    Måndag: idag sprang jag 4km. Plan är att fortsätta bygga upp min löpning, behöver orka springa 4.2 mil i september nämligen.

    Tisdag: imorgon tänkte jag prova på att träna på ett gym i Växjö (för första gången på evigheter). Blir bara lätt träning, känna lite på bänkpressen kanske.

    Onsdag: vilodag för lär vara helt död efter att ha rört på bröstmusklerna för första gången på evigheter.

    Torsdag: vila eller löpning, beror på när jag slutar jobbet, blir det tidigt kanske jag till och med gymmar.

    Fredag: vila.

    Lördag: yoga hemma och överkroppsträning på gymmet.

    Söndag: RUN AT HOME! Ska egentligen springa 10km men det blir nog 5 km löpning och 5 km promenad… Min kropp är inte med på banan än konditionsmässigt.

%d bloggare gillar detta: