Träningspass

Stark mage – hemmaträningspass

Inlägget innehåller reklam för PT-Mini

Hej på er! Ny dag, nya möjligheter, eller hur? Idag tänkte jag bjuda på ett hemmaträningspass med fokus på en stark mage och bål, vilket är värdefullt i ungefär allt du gör. I benböj, i marklyft, i löpning, i simning, i att bära tunga matkassar, i att lyfta upp något tungt och sätta upp det på en hylla högt upp och många andra saker.

Stark mage

Du kommer jobba med två övningar i taget, under en tabataintervall. En tabataintervall består av åtta arbeten och åtta ”vilor”, där dagens arbetstid är 20 sekunder och vilotiden är 10 sekunder.

Varannat arbete är övning 1 och varannat är övning 2. Klarar du inte av att göra någon övning av någon anledning så kan du istället stå i planka.

Uppvärmning:

Här är förslag på saker att göra under din uppvärmning.

Tabataintervall 1

Tabataintervall 2:

Ta en vattenflaska eller en bok.

Tabataintervall 3:

Tabataintervall 4:

Avslutning:

Stå så länge du orkar i plankan och därefter varva ner med följande video:

Vill du ha mer sånt här i din vardag? Vill du anlita mig som PT online, så att du kan bygga upp din styrka hemifrån när det passar dig? Att anlita min tjänst PT-mini är precis det där. Du får träningspass varje vecka för att bygga upp din vardagsstyrka och och för att klara av de utmaningar du vill testa på.

För 500kr/månaden får du träningsschema direkt i din mail, och mycket mer. Spana in tjänsten nu!

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: