träna med Clara,  Träningspass

Ett underbart härligt marklyftspass

Äntligen 2018!

Tänkte bjuda på ett träningspass per dag under januari så här kommer det nittonde träningspasset!

Upplägg:

Värm upp 10 minuter med att stretcha, hoppa och dansa till någon bra låt (tips) och se till att vara varm i hela kroppen. Alternativt ta 10 minuters löptur i lugnt tempo.

Kör de här övningarna:

  • 3reps x 7 marklyft (försök öka några kilon i varje set)
  • 5 x 5 militärpressar
  • 6 x 4 latsdrag
  • 7 reps i varje övning x 4 set totalt i armstyrkekomplex

Obs: klarar du inte så många som det står, så kör du så många du orkar, sen hoppar du direkt på nästa övning. Du behöver inte köra maximalt tempo utan jobba med att hålla bra bålspänning och jobba med musklerna på rätt sätt. Gör om du vill en lättare variant av övningen, helt okej!

Varva ner med 10 minuters stretching.

Beräknad total tid: 50 minuter.

Övningarna:

Dela gärna det här träningspasset i dina sociala medier!

 

Anmäl dig till mina nyhetsbrev för att få mer av det här i din mail!

* indicates required



 

 

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: