Träningspass

Starkare än du – uteträningspass

Hej på er!

Just nu är jag i träningsfasen “bygga en stark kropp efter mina förutsättningar”, vilket innebär mycket styrketräning. Styrketräning går att göra både ute och inne, med vikter eller utan, och styrketräning mår nog de flesta väldigt bra av, även om man kanske inte tror det. Finns ju mer och mer forskning som visar vikten av styrketräning för äldre liksom. 

Träningspasset:

500 repetitioner skall genomföras. 10 övningar. 50 reps på varje. Antingen jobbar du igenom en övning i taget eller så splittar du så du kör ex 5 reps per övning och jobbar med 100 varv. Valfritt.

Musiken:

Här är min bootcamplista ni givetvis ska köra till.

Övningarna:

Mountainclimbers på bänk eller utan bänk. Långsamma. En reps är ett knä mot magen och tillbaka till ursprungsläget.

Sidoplanka med hantel. 25 vrid per sida helt enkelt.

Armwalk. 50 stycken. Upp och ner. Stabil i höften.

Dips på bänk, stol eller ställning. 50 stycken.

Getups. 50 stycken. Do not hate me.

Armhävningar. Valfritt att göra på bänk, med fötterna på bänken eller vanliga på marken. 50 stycken.

Burpees. 50 stycken. Okay, you can hate me now.

Bicepscurls – den viktigaste övningen idag. 25 per sida. Easy peasy.

50 stycken legraises. Kämpa. Nästan klara.

Sista: 50 bålvrid. En räknas som en studs med boll eller vad det nu är för övning.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.