Blogg

Att anlita mig som PT

Det kan kännas stort, det kan kännas läskigt och det kan kännas utmanande att anlita en online-pt.

Många har ju en bild av en PT som en person som står på gymmet och skriker TA I och man får göra massor med jobbiga övningar och att man halvt avlider innan man är klar med den pt-timmen.

Så är det inte riktigt när man anlitar mig.

För det första är det svårt för mig att skrika genom en skärm på gymmet, det är ju bara för dig att stänga av ljudet, och för det andra så har jag inte riktigt det traditionella upplägget som det brukar innebära att anlita en PT.

Så är det inte riktigt.

Istället får du, som pt-kund, träna själv visserligen, men med mig som stöd genom din telefon och på distans.

När det är dags för dig att börja med PT-online, så börjar vi med ett uppstartsmöte, där du får berätta hur du tränat förut (om du har tränat förut) och om alla dina förväntningar på mig och dig själv och ja, allt du vill berätta.

Vissa har stora planer för sig själva och vissa har absolut noll koll på hur man gör. Vissa vill springa milen under 50 minuter och vissa vet inte ens om de gillar att springa eller inte.

Det är många som redan har bestämt sig för att träning är på ett visst sätt, och att träning måste kännas på ett visst sätt, så i början, oavsett om man är positivt eller negativt inställd till träning så vill jag att man testar lite olika träningspass för att se om man vill göra nya saker eller det som känns bekvämt.

Vissa tycker att det är kul med stora och komplicerade övningar, andra vill allra helst ha det bekväma och enkla.

Vissa drivs av att tycka om själva träningen och vill gärna träna länge och intensivt. Andra tycker hellre om känslan efter och vill träna så snabbt som möjligt så det blir överstökat.

Inget är rätt, inget är fel.

Det tar vi reda på tillsammans, vilket som funkar för dig.

Så, när vi haft vårt första samtal, och pratat igenom allt och du fått testa lite olika träningspass, så får du en planering med dina träningspass och all annan hjälp du behöver och vill ha.

Varje vecka får du nya träningspass, uppföljning och hjälp och rådgivning.

För dig som tränar på gym kör vi såklart feedback på dina övningar, jag vill givetvis se din teknik så jag kan hjälpa dig framåt. Det finns ALLTID saker man kan göra i en knäböj eller ett marklyft för att man ska dra lite bättre och orka lite tyngre, om man vill vara petig.

Vissa önskar att jag ska tjata mer, vissa vill bara veta att de är duktiga oavsett vad de gör, och vissa vill ha mycket hjälp.

Allt är okej såklart.

Det finns inte heller något måste eller krav på att man måste kunna träna eller att man måste vara på en viss fysisk nivå, utan jag tar alla möjliga kunder.

Är det någon som är för vältränad brukar jag dock skicka vidare dem till andra PTs, jag vill nämligen allra helst hjälpa dem som inte tränat förut. Inte för att jag inte kan, men jag har alltid tyckt om att hjälpa folk att komma igång med träningen istället.

Hur gör man då?

Ja, men man skriver sitt namn och sin mail här nedan, så lägger jag till dig på väntelistan, och sen får man hoppas och ha tur att alla innan en tackar nej 😉

Om du skriver upp dig på väntelistan så måste du såklart inte anlita mig, men för att anlita mig måste du gå genom väntelistan. Vill du anlita mig om ett halvår eller ett år så går det såklart också bra.

Vill du läsa mer om hur det funkar och priser så kan du läsa här.

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: