Clara Färdiga Gå

10 saker jag hjälper dig med som online-PT

Börja träna överhuvudtaget

Och i det veta vad du ska göra när du börjar träna.

Veta vad det innebär och veta vad du ska göra för övningar. Hur många som är rimligt att köra.

Hur ofta. Hur mycket. Vilka tidsintervaller. Vilken vikt.

Allt. Från början. Det gör vi tillsammans.

Förstå vad träning ger dig

Alltså på riktigt vad det ger dig. Vad träningen gör i ditt liv, vad det ger dig att stärka dina armmuskler, bygga upp en bålstabilitet, bygga upp konditionen, bygga upp självkänslan och mycket mycket annat.

Skapa motiverande träning

JA, man ska alltid träna träning som är bra för kroppen, men ibland är det kanske lite tråkigt att bara köra sån typ av träning. Det är lika viktigt att köra träning som motiverar, som utmanar och som känns roligt.

För vissa är det att gå på danspass, för vissa är det att köra biceps i 4 olika vinklar och övningar, för vissa är det att dra ut och springa länge.

Livssituationsbaserad träning

Visst. Man kan planera hur mycket som helst. Man kan tänka att man ska hinna med 5 pass i veckan, träna 2 timmar varje gång och verkligen kötta.

Och så kommer livet emellan.

Vissa har barn att ta hand om, andra har mycket jobb, vissa har ångest att hantera, andra vill inte träna när det är mycket folk(jag) och ja, alltså, det finns miljontals anledningar som gör att en träningsplanering inte håller.

Det jag gör är att hjälpa dig hitta den träningsplan som passar i ditt liv.

Träningsform för dig

Som ovan, vissa vill träna 2 timmar fem gånger i veckan. Andra vill träna så lite som möjligt, gärna hemma, gärna utan att behöva byta om.

Vissa vill dra ut på långpass, cykla i flera timmar, vissa vill dra och simma intervaller innan jobbet. Vissa vill gå på morgonpass på gymmet, vissa vill köra på lunchen och vissa vill träna sena yogapass innan det är dags att sova.

Våga utmana rädslor

Våga testa tunga vikter. Våga springa lite snabbare. Våga göra något nytt. Våga ta steget till skivstången. Våga gå på ett nytt pass.

Våga och utvecklas.

En längre hållbar plan

Tillsammans sätter vi en plan som sträcker sig över lång tid. Som är mot ett större mål. Som inte bara handlar om att komma igång utan som handlar om en lång och hållbar livsstil.

Hitta en lagom nivå

Och egentligen kanske lära dig förstå vad som är tillräcklig träning. Hur mycket som är good enough och vad som mer är en drömnivå.

Vissa veckor blir det ”bara” två pass och vissa veckor blir det fem pass. Båda är good enough.

Teknikhjälp

Teknik kan vara svårt att få till i vissa övningar, eller nej, egentligen alla övningar. Det är så lätt att fuska sig igenom knäböj, planka, armhävningar, marklyft, och ja, alla övningar egentligen.

Genom film och tekniktips hjälper jag dig hitta rätt i dina övningar, hjälper dig hur du ska göra för att stå rätt, hitta rätt muskler, aktivera rätt, så att du får ut så mycket som möjligt av din träning.

Med dålig teknik kan det fortfarande bli skitjobbigt och du blir trött. Men med dålig teknik finns det risk att du skadar dig, sliter på leder och muskler och på något sätt gör att du inte håller så länge.

Orka fortsätta kämpa

När allt är skitjobbigt, inget går som du vill, utvecklingen stannar, du bara blir sjuk och allt sånt du vet.

Då fortsätter vi tillsammans.

En träningsdag i taget.

Vill du också anlita mig som PT?

Skriv upp dig på min väntelista.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: