Såhär använder du din foamroller för dina sega löparben

Älskar att jag börjar kalla mig själv för löpare. Älskar också hur trött jag är i den här filmen. Men kul ändå.

Att tänka på när du använder en foamroller:

  • Följ musklerna och rulla ut längs med hela muskeln
  • Det gör ont i musklerna =okej. Det gör ont i leder, ben eller ngt som ej är muskel =sluta.
  • Börja försiktigt!

Brukar ni använda foamrollers?

Jag kör den här ibland när jag har ont i ben/rygg och så ibland i uppvärmning på gymmet, och ibland som nedvarvning. Vissa säger att en ska köra på en längre tid, jag brukar köra tills spänningen släpper, vilket tar olika lång tid beroende på hur varm jag är. Ouppvärmd blir lång tid och som i passet ovan så körde jag en kort tid eftersom jag var varm i kroppen och musklerna.

Är du intresserad av intensivträning i Örebro? Gör min undersökning!

Blir så glad om ni vill fylla i min kundundersökning!! Skulle hjälpa enormt mycket i framtida planer för träningspass jag vill hålla!

Och glöm inte att signa upp dig för min träningsklubb! Du får ett träningsschema att skriva ut så du kan planera din egna träning 😀

Gå med i träningsklubben!

* indicates required




Fyll i här för att inte missa nyheter, missa erbjudanden och vad som händer.

Nu är det dags att ta tjuren vid hornen och levla upp

Jag har lite saker i huvudet just nu. Först och främst: Här kommer massor med bilder som jag tog 2014 när jag bodde i Oxford och var ute och gick i en underbar skog. April i Oxford = 20 grader och strålande sol (oftast). April i Örebro = regn och 10 grader 🙁

TENTAN ÄR ÖVER!

Precis lämnat in min förhoppningsvis sista tenta någonsin (åtminstone på det här programmet). Känns underbart. Nu är det bara två skrivuppgifter kvar (träningsplanering på 15 (???) och c-uppsats på 15 (???) hpn båda två). Eller något. Minns inte riktigt. Förtränger dem två tills efter helgen. Njuter av företagsliv i första hand nu.

Ser ni vad underbart det är?

Clara Färdiga Gå 2.0 ska hända nu.

Dags att levla upp. Ta tjuren vid hornen. Öka farten.

Saknar Oxford.

Jag ska börja marknadsföra de olika grejerna jag ska börja med på måndag. De olika grejerna är:

  • Massage på måndagar (måndagsmassage?)
  • Gruppträning på torsdagar (vilket jag kört länge men nu behöver jag få in mer pengar på det så ska marknadsföra det ännu bättre).
  • Eventuella bootcamp-grupper – att jag kör träning under en kortare tid (ex två intensiv-veckor).
  • Personlig träning – Min största inkomstkälla… om jag har kunder. Både passivt och aktivt, alltså när jag är med kund eller om jag bara skriver scheman. Det är där jag jobbar mest, grottar in mig i varje kund och verkligen jobbar för att personen ska bli nöjd. Det ska jag marknadsföra mer, mycket mer.
  • BLOGGEN. Har så många idéer och projekt jag vill jobba med. Det ska bli så galet kul det här.

ALLTSÅ DET VAR SÅ FINT I DEN DÄR PARKEN. Hyde Park hette den. Måste åka dit snaaaaaaaaart. 

Jag kommer snart lägga ut lite marknadsundersökningar och sånt där. Behöver få in information om vad ni vill köpa, handla och så vidare.

Ska även börja samla in youtubeklippsidéer på saker mina gruppmedlemmar vill ha. I Min Tid För Träning så har det önskats olika videos till höger och vänster och de ska jag självklart fixa med. Har en planerad om hur en ska använda en foamroller och så har jag fått önskemål på videos om uppvärmning och nedvarvning. Har ni några fler önskemål?

Jag ska även börja försöka få samarbeten till bloggen och olika projekt jag ska starta igång.

Bland annat vill jag bygga mig ett hemmagym, både att ha inomhus (där jag förvarar alla vikter) och ha en ställning eller något på min lilla uteplats. En för chins/dips och sådär. Det hade varit så kul att ha en sån. Inte för att jag kan göra chins/dips men ni vet, det är gött ändå.

Tbt till när jag var på dejt och vi satt i var sin träfåtölj i den där parken haha. Fina 19åringar. 

Sen tänker jag söka mig till företag därute som behöver lite friskvård på sin arbetsplats. Ni vet massage på arbetsplatsen behövs såklart. Utan det så går de ju runt med förevigt stela axlar. Usch och fy.

Sista bilden från staden jag saknar och älskar. 

Tror ni jag har tid och möjlighet att åka till Oxford i sommar? Köra en weekend där? Min motivation att få ekonomin att funka för det är stor just nu. Får gå tillbaka till det här inlägget för att återfå motivationen annars.

Hoppas ni har det bra och att ni får en fin helg!

Berätta gärna vad ni ska göra i helgen!

Nu kör vi slutspurt inför tentan

Det är dags för mig att ta tag i kvällsplugget innan tenta. Det där med att gå igenom allt en sista gång. Hoppas på att det här blir min sista tenta på Tränarprogrammet. Gråta mig till söms och sova jättedåligt och sen gå upp och naila den där tentan. Om det känns förjävligt? Ja. Om det ska gå ändå? Ja. Time to rock and roll.

Den mest dramatiska studenten ni kan hitta.

Marklyftsmos och lite annat

Så. Ni som följer mig i sociala medier vet väl om det hemska eller underbara som pågår den här veckan?

Det är tentavecka.

Hur det gått med plugget idag kommer en video på längst ner i inlägget. Först tänkte jag visa upp dagens träningspass!

Först x antal vändningar på ändå helt okej vikter. Först körde jag hela stöt-övningen, sen körde jag de två separat, så först 3 x X antal vändningar och sen körde jag 3 x 4 set (tror jag) stötar.

Sen körde jag en otroligt hemsk marklyftsgrej från någon crossfitbloggare därute. Vet inte vem så känner du dig skyldig kan du ju hojta! 😉

10 set x 5 reps på kroppsvikten med 1 minut vila emellan.

Usch och fy. Tro mig. Kunde nog kört lite högre vikt, men sista två seten var tunga som tusan.

Efter det blev jag så trött så jag lulltränade lite (latade mig) tills jag bestämde mig för att gå hem istället. Blev lite axelpressar med hantlar, lite dips, lite försök till chins, lite leg raises. Lite mys.

Såhär charmig var jag efter passet. Helt otroligt, eller hur?

Den här veckan är allt utom en sak i företaget inställd. Därför har jag inga gruppträningar eller något annat sånt trevligt på torsdag. Vi tränar igen nästa vecka! Det blir kul!

Hoppas ni har det bra!