En massa sommarbilder 

Jag är nästan ledsen över att dela de här med er. Nästan.

Egentligen inte ens lite ledsen. 

Alltså vilken sommarhelg. 

Är så glad att jag lyckades pricka in den här helgen till hemresa, behövdes verkligen just den här helgen. För så varmt det varit och så skönt det varit att åka och bada tre gånger om dagen. Plus svalka sig i poolen däremellan när det kokar över. 

Det är tråkigt att behöva åka tillbaka, men kanske rätt bra. Vore dumt att missa jobbet, och vore bra att åka hem så jag kan få börja flytta in i den nya lägenheten på riktigt. Det är liksom dags. 

Tack Småland för en otroligt bra helg! Imorgon åker jag tillbaka till verkligheten. Då hörs vi. Godnatt. 

CORE WORKOUT

För några dagar sedan laddade jag upp det här träningspasset på min youtubekanal, där jag ibland lägger upp lite olika träningsvideos för att ge inspiration! I den här videon fokuserar jag på bålstyrka och ger tips på övningar ni kan göra för att bygga upp en starkare överkropp.

En stark överkropp är bra för olika tunga saker som händer i vardagen, som att lyfta något från golvet, men också att gå med en rak hållning och sitta rakt på en stol. Det är lika bra med en stark bål för att kunna genomföra tunga lyft, som marklyft och benböj, för att kunna hålla spänningen genom hela övningen och hålla emot så att man inte skadar sig.

Idrottskliniken i Växjö

Jag har ÄNTLIGEN fått min syster att vilja börja träna styrketräning!! Så även om det var otroligt kämpigt att åka iväg alldeles för tidigt imorse (vi var där elva ungefär) och vi tränade överkropp, lite alla möjliga övningar, som ni ser här i videon ovan! Fick inte med alla övningar på film, och min egna hållning i övningarna är inget att hoppa högt för, so be kind.

Men det var roligt, det är otroligt kul att coacha och träna andra, och se dem förstå hur starka de faktiskt är. Att hjälpa och guida någon till att bli bättre, till att må bättre och till att bli starka, ja, det är nästan magiskt. Träning är nästan magiskt. 

Gymmet då? Jo, det dög helt okej, om man inte som jag vill ha stora ytor för marklyft och frivändningar och sånt kul! Antog direkt att jag skulle bli utslängd om jag ens släppte vikten från höften, ännu mindre slängde den från huvudet…. 😉

Om man gillar annat, typ som att bygga muskler och sånt, ja, då är gymmet riktigt bra! Bra för systern min som är nybörjare, bra för allt möjligt! I like! Men som i videon, de fick bara fyra av fem biceps, en extra med lite bättre lyftarmöjligheter.

Träningspass på landet

Hej på er! Det är dags för lördagspasset igen! Den här gången är jag hemma hos mina föräldrar och tar lite semester, prickade in världens härligaste sommarhelg… Problemet här är att det inte finns några träningsredskap, så då fick jag hitta egna! Tog en vattenkanna, fyllde den och körde igång! Svårare än så är det inte att träna! 

Det som är bra med en vattenkanna som träningsredskap är att du kan välja själv hur tungt du vill ha det, töppenbra!

Uppläggsförslag:

AMRAP: Gör varje övning tio gånger så många gånger du hinner under en låt, exempelvis härifrån. Efter en låt tar du tre minuters vila, sen upprepar du med en ny låt, och ja, totalt fem låtar ska du göra.

400-passet: Totalt antal repetitioner: 400 stycken. Gör så snabbt du kan, eller bara gör det. Dela upp i fem, tio eller femton repetitioner, eller hur du vill göra. En övning i taget eller alla övningar på en gång. 100 repetitioner per övning, totalt 400 stycken. 

utfall

Utfallssteg!

Axelpressar

Axelpressar!

Step up

Step ups!

pressar

Bröstpressar!

Efter passet så får du självklart avsluta precis som jag gjorde, med att hälla vattnet över mig…. 😉

Jag hoppas ni alla har en riktigt härlig sommar!

Body box julilådan

Tack BodyBox för ett mycket roligt paket som jag fick hem i fredags! BodyBox och jag har ju ett samarbete, som ni säkert känner till. Anger ni koden clarafärdigagå när ni beställer så får ni rabatt på deras boxar! Hur festligt? 😉

Med i lådan kom bland annat en NOCCO, deras nya smak, och godis, eller ja, pandy, som de kallade det! Protein – candy! Kan ju inte stå för att godiset är nyttigt, utan de innehåller bara lite mer proteiner än vanligt godis. Och så var de mycket goda!

Förutom det fick jag hem lite annat smått och gott som ska bli kul att testa! Alltid lika kul att prova nya saker tycker jag!

wp-1469194390446.jpg