Det här med att kunna dra sig upp

Det är något jag just nu har satt som ett av mina träningsmål.

Alltså att kunna dra mig upp. Gärna göra en långsam muscle up. Det vore fett.

Men åtminstone kunna orka klättra uppåt eller dra mig uppåt. Klara göra chins och pullups. Kunna gå armgång och kunna klättra uppför rep.

Det är något jag behöver kunna när jag ska köra tough viking i sommar liksom.

Om jag minns rätt var det en Irish Bar (eller vad det nu heter), alltså bara en planka som är jättehögt upp som man ska komma över. Och då behöver jag bli himla mycket starkare i överkroppen för att lyckas med det.

Och så var det ett rep som man skulle klättra jättehögt uppför också. Är visserligen höjdrädd så förra året så försökte jag inte ens klättra haha. 

Så framöver blir det hiskeligt mycket överkroppsträning och greppstyrketräning.

Brukar även träna lite greppstyrka ibland på jobbet, finns nämligen en armgångsställning där!

Behöver ju orka hålla uppe kroppen under en längre tid, både att gå framåt och bara att hänga liksom.

Låter det inte tungt? Testa du också. Det är skitjobbigt.

Aja, kul med något att träna på som känns lite mer konkret, som har ett syfte liksom. Vill ju gärna kunna göra chins och pullups liksom.

Nu ska jag läsa lite bloggar, äta någon macka eller så och gosa med Zero.

Träningsvlog med rumpaktiveringsdans och pussar

När jag och H tränar så är det mest jag som tränar och han som fjantar sig. Otroligt att han ska tävla på ett världsmästerskap om inte jättelång tid, så som han håller på. 😉

Försöker hela tiden utmana mig själv att prata mer i mina vloggar men tycker det är lite läskigt? Vill ni ha mer prat eller räcker det med bara ljud? 😉

Att cykla med hund

Jag har idag cyklat totalt 8 km med den här bushunden.

Han är så jävla duktig, ursäkta språket. Blir så stolt.

Han sprang totalt 6 km och sista kilometern gick han med mig. Alltså, till vår hundvakt är det 4 km från nya lägenheten så dit blev det 3 km löpning och 1 km långsam promenix.

Första kilometern imorse hade han så mycket energi så han drog mig typ hela vägen… Såg nog rätt roligt ut när det kommer en helt galen hund som kämpar som fan för att komma framåt.

Sen lugnade han ner sig och han nöjde sig med att springa BREDVID cykeln. I hela två kilometer.

Och i hela tre kilometer på vägen hem sprang han bredvid cykeln.

Är så jävla stolt över honom. 

Sen att vi tog en paus mitt i ibland för att det kom andra hundar som han ville busa lite med, ja, det måste man ju få göra när han sköter sig i övrigt. Han måste ju få tycka att det är kul att vara ute på det här sättet tänker jag 🙂

Världens finaste hund.

Nu ligger han bredvid mig och snarkar. Antar att han blev helt slut efter det här, och jag har ingen aning om det här är rätt metod att ta till, MEN det han älskar är att springa, och han blir så lycklig varje gång han får springa i skogen och så, och nu var det liksom han som bestämde tempot, anpassade mig hela tiden till honom.

Sen att han knappt orkar leka hemma utan mest vill sitta i knät och sova, ja, det får jag väl bara acceptera. 😉

Vi kanske borde trappa upp distansen…. så som jag gör med mina pt-kunder…. hehe

Att cykla med hund är så roligt!!

Måste skaffa mig en kameraperson som kan filma när vi cyklar genom Örebro nästa gång. 

Ser säkert så roligt ut när det först kommer en hund och sen kommer en cyklist bakom som bara rullar fram för att hunden drar allt vad han har.

Han har ju en bra sele just nu som inte ska skada honom, men funderar på om man kan skaffa en ännu mer anpassad ”träningssele”? Kanske är bra att ha olika, en för promenad och en för löpning. Tänker att han borde bli betingad i att just den löparselen är för löpning, så då är det inte lika mycket lek och bus som promenadselen…. Eller?

Kanske borde sätta mig in i allt detta? Kanske finns en hel värld om att cykla med hund och hundträning? 

Han verkar tycka att det hela är superkul iaf, så skulle gärna vilja testa vidare och utveckla! Så har ni några kul idéer eller tankar eller erfarenheter så dela gärna!

Veckans fokus och planer

Hallå eller. Här är en skön och trevlig sommarbild, när jag och Henke var och tränade i såna där tofflor. Har ni tänkt på att det ska bli 21 grader på torsdag?

Måndag: fritidsdag och personaldag på kvällen. Vila från träning, ska fixa hemma och cykla en runda med Zero. Vet ni att det är så kul att cykla med Zero? Han drar och springer åt alla håll rätt mycket i början, men när han lugnat ner sig och tömt kissblåsan så går det riktigt bra. Man får ha stenkoll på alla andra djur runtom, och alla människor såklart, men märks att han tycker det är kul. Något som är bra är att han blir så trött efteråt med så han bara lägger sig och sover sen haha <3

Tisdag: ska träffa Drivhuset kl 10 och prata en idé jag har! Eller egentligen två, ska bli kul att se vilken av de båda jag startar igång! Vill egentligen ha båda! Sen ska jag spela in ett hemmaträningspass som jag tänkt publicera på onsdagen, jobba några timmar på fritids och så är det hockey på kvällen! Första matchen av finalserien. Spännande!!!!

Onsdag: Fritids och på kvällen ska jag styrketräna!

Torsdag: Fritids, hålla träningspass för ÖHIF, match två i finalserien, och företagsjobb såklart!

Fredag: Fritids, förhoppningsvis lämna in nycklarna till gamla lägenheten, och styrketräning på kvällen. Tror att jag ska våga mig på ett max-pass på fredag, för kommer nog testa ett styrketräningsschema framöver…. tror jag… Ska känna in lite hur kroppen känns

Lördag: Actic-jobb och dop på eftermiddagen! Tyvärr är det hockey samtidigt som dopet, så kanske får köra c-more i kyrkbänken. Tur att jag kan de flesta saker man håller på med under ett dop eftersom jag jobbat på ett par dop 😉 Kvällsträning blir det nog också!

Söndag: Actic-jobb och förhoppningsvis sista matchen i finalserien, och förhoppningsvis har vi SM-guld på söndag. Vore så JÄVLA fint.

Saker jag ska hinna med under veckan:

  • redigera 3 (!) youtubevideos. En är visserligen halvt färdig men ska bli helt färdig 🙂
  • skapa rutin för mina mer matnyttiga blogginlägg
  • jobba stenhårt med maj lifestyle challenge

Det är mina tre fokus.

Kaosflytt och ångest men nu är vi här och dricker kaffe

Hallå eller. Long time no see. Guess who’s back. Back again.

Okej, förlåt. Är lite disträ idag va.

Vi börjar i torsdags:

ATC-passet var SÅ jobbigt. Ville spy efter bara några minuter. Men kul var det! Ska nog försöka gå varannan vecka, håller ju pass varannan torsdagskväll, så den andra torsdagen funkar ju liksom.

Bilden ovan var väl en bra sammanfattning liksom. 😉

Fredags: Hämtade nyckelen till nya lägenheten och började köra massa grejer till nya lägisen.

Har dock vloggat hela helgen, så ni kommer få se allt vad flyttkaoset var sen.

Charmtrollet levererade igen. Såklart.

Vi var och tränade lite, körde bänk, militärpressar och lite annat.

Hantelroddade lite också.

Lördag: 

Stora flyttkaos-dagen.

Mitt i vårt flyttkaos. Dock inte så farligt just här. Zero gillade balkongen, och gillade att ligga i solen på den rosa fuskpälsmattan.

flyttkaos

Selfieljuset i lägenheten i köket var ändå najs.

Hyfsat trött på IKEA när vi provade sängar.

Tog med en gigantisk säng hem. Verkligen gigantisk. Men fantastiskt skön. Sov så himla bra.

Hade mitt mående fått bestämma flyttdag hade det bestämt fredagen, istället för lördagen alltså. Mådde bra fredag, mådde dåligt lördag. Aja, nu har vi ändå flyttat. Tur att det inte bara var jag den här gången 🙂

Zero var helt slut efter kaos hela dagen, vid 9 låg han på mig i soffan och snarkade haha <3 Helt utmattad efter all stress, så mycket som händer och så många intryck. Gullegrisen.

Saknade att inte ha skog rätt utanför dörren nu på morgonen när vi gick vår morgonrunda, men jaja, det kommer ju bli bättre när vi inte har ett byggarbetsområde sen om några månader. Nu tänker vi inte flytta förrens om ett bra tag. 

Planer för söndag:

  • Handla
  • Packa upp
  • Företaga lite
  • Träna en sväng

Stora armhävningsdagen! 

Iaf på min facebooksida! Där bjuder jag på några armhävningsvarianter.