Skapa din belöningslista

Något som jag tycker är viktigt är att belöna sig för hårt arbete. Hårt arbete i det här sammanhanget är träning. Idag tänkte jag visa hur en belöningslista skulle kunna se ut, en lista som du kan skriva upp för motivationspepp.

Något jag tycker folk i allmänhet ska sluta göra är att sluta belöna sig med mat. Spelar inte så stor roll om det gäller träning eller något annat, men mat är en dålig belöningsform.

Jag har börjat rekommendera mina kunder att skapa en lista med roliga saker de vill ha eller vill göra efter att ha genomfört ett visst antal träningspass. En lista som motiverar och peppar att genomföra träningspassen, och en lista som inte värderar prestationen eller vad träningen innebär.

Jag brukar utgå utifrån 100 träningspass, och att sätta tio belöningar utefter dem. Här är tio tips på saker ni kan hitta på.

Belöningarna ska vara roliga saker, saker som får en att må bra och saker som en verkligen verkligen vill ha. 

Belöningarna får inte vara angående mat (om det inte är en matlagningskurs eller kokbok eller liknande) och det får inte vara något negativt för dig.

Det ska kännas bra att du genomfört dina 100 pass och det ska kännas bra att du tagit dig från 0 pass till 100.

Vad innehåller din belöningslista?

Poddsöndag, ny träningsvideo och dags för kyrkan!

Nu så är det dags igen, ladda upp för podd igen, ojojojojoj.. 😉 Klicka HÄR för att komma till podden! Det är SM-guldsnack bland annat, lyssna och lär!

I have made a new workout video. Gillar ni de här videosarna? Jag tycker det är kul att se min egen styrkeutveckling och mina muskler hehe, så kommer nog inte sluta även om ni inte gillar dem… Men kul om ni får inspiration av dem liksom!

NU: Kyrkan. Jag är sen, även om den börjar om en halvtimme. Varken borstat tänderna, sminkat mig eller något annat, och jag tänkte gå dit. Woopwoop, nu kör vi. Det är söndag. Lets gooooooo

En dag i Stockholm med massor med frihetsprenörer och INOS HQ

Igår, fredags, var jag i Stockholm på en redigt snabb runda. Verkligen. Ångrar nästan att jag inte tog en hel helg. Men men.

Jag vill ju göra ännu mer vloggar än vad jag gjort hittills, så försöker filma så fort jag hittar på något spännande! 😉 Kanske borde jag dock filma en hel dag när jag bara gör vardagsgrejer också. Kanske borde jag prata mer och ha mindre musik. Äsch, det kommer, det kommer.

Det är både kul att filma och att redigera så…. 

Det som känns konstigt är att gå och prata med min telefon helt själv, speciellt när jag är där andra är (de som inte är beredda på att filma. Men… vad gör det egentligen om de tittar? Kanske går de in och ser mina filmer istället. 😉

Anyhows

Här är från min dag i Stockholm, min älskade stad, där jag träffar massor med entreprenörer på en brunch. Det är så SKÖNT och roligt att träffa likasinnade. Såna som tänker som jag. Såna som ser möjligheter. Såna som vill växa. Ta över världen.

Efter det satt jag på Espresso House och jobbade en timme eller två, sen shoppade jag lite (eller kanske var tvärtom, whatever) och sen åkte jag till INOS HQ. I like it. A lot. Kommer bli så roligt att se vad Linda bygger upp där i den fina lokalen!

Behöver ta en längre stund i den staden. Typ en vecka. Bara mysa runt. Tack för mig.

Företagskategorin är här

Vad tycker ni om mina nya fina block (förutom kalendern, den köpte jag för någon månad sen hehe)? Äntligen har jag en to-do list så att mina anteckningsblock slipper innehålla enbart det och en massa kladd som det blir av mina såna listor. Perfekt. Äntligen.

Nu är jag med en företagarkategori!

Jag är ju ändå en företagare som åker på företagssaker ofta och hela tiden ibland, så vad passar inte bättre än en sån kategori?

Its part of my life now. 

Ska fylla på den med gamla företagarinlägg så smått och nya såklart. Lite om drivhuset, lite om frihetsprenörer och lite annat jag gör om dagarna. Vad är ni sugna på att läsa om?

Till exempel var jag igår på en företagsbrunch i Stockholm. Så himla kul att träffa likasinnade och motiverande människor. Så peppad på att fortsätta jobba med mitt kära Clara Färdiga Gå.

Mer om gårdagen kommer dock snart, ska fixa ihop en vlog för helgen, filmade massor igår! Flängde runt en hel del igår och hann med ca hälften av det jag tänkt. Så kan det bli. Stockholm, I will be back.

Däremot är jag fortfarande sugen på att flytta till den där staden. Världens finaste. Undrar när det ska hända på riktigt liksom. Åh. 

Min egna träning just nu

Jag har skadat min fot.

Detta hände i måndags men insåg precis att jag inte bloggat om det än. Hehe. Ber om ursäkt. 😉

Jag var ju ute och vandrade en bit i måndags, och efter det så stretchade jag INTE och sen gick jag till gymmet, steg snett (antagligen) och sen dess har det gjort ont.

Antagligen inget farligt, utan det är mest min fot som säger åt mig att ta hand om mig och att jag inte ska go loco första gången jag gör något nytt och att om jag gör något nytt så ska jag stretcha efteråt.

Men det gör inget.

Jag är ändå i en bygg-period. Och byggperiod för mig är att bygga överkropp. Bål. Rygg. Mage. Magrutor.

Jag bestämde mig faktiskt för att ta en paus från lyftningen i två veckor redan två dagar innan skadan skedde, så kroppen hade ändå tur att jag inte var mitt i toppningen.

Ja, nä, så nu är det byggning på riktigt. Kan inte ens köra lite lyftning. Då gör det ont. Fast, det har nästan gått över nu. 

Jag är nästan hel nu.

Mycket bänk och många militärpressar.

Övningar som bygger överkropp helt enkelt. Kör lite bicepscurls, kör stångrodd, hantelrodd, maskinrodd, armhävningar, planka (med eller utan vikt), leg raises, och en del annat som jag inte kommer på i skrivande stund.

Det är alltid min bål som failar i vad jag än gör. Oftast åtminstone. Mina tunga lyft är bara bålen. Ibland hjärnan också som spökar. Men bålen. Starkare ska jag bli.

Mina mål träningsmässigt för 2017 är ju generellt att bli starkare i överkroppen. Och för att bli starkare måste man träna för det.

Alla mina träningsfavoriter

Favoriten i hörlurarna – Jag lyssnar ju inte på musik eller ngt när jag tränar på gymmet, för sladdar är mest i vägen, men påväg till gymmet eller när jag får för mig att springa så är det oftast en podd eller två. Träningspodden, fredagspodden eller Josefine&Vanja är tre favoriter. 

Favoritövning i gymmet – Vadå, får man inte välja två?? Hur ska jag kunna välja av stöt eller ryck? 😉 Tror det blir stöt, nu när ni tvingar mig.

Favoritdryck under träning – Vatten, vatten, bara vanligt vatten.

Favoritpass på gymmet – Alla pass där jag får känna mig stark. Them I love.

Favoritfärg på träningskläderna – gillar nog mina svarta och mina militärgröna träningskläder. Och gråa. Och min nya mörkröda tröja. Och…

Favorit pre workout – Använder inte kosttillskott, men min preworkout för att verkligen peppa igång mig är att lyssna på den här låten påväg till gymmet. Dörr till dörr tar ungefär så lång tid som den låten tar. 😉 

Favorit post workout – Som sagt, ingen kosttillskott, men mat. All mat. Måste jag välja? 😉

Favorit stretchövning – Åh, min favorit just nu är den här. Vet inte hur stretchig den är, men det är en allmänt bra övning för det mesta.

Favorit träningsredskap – Skivstången. Tränar jag någonsin med något annat?

Favoritgym – Örebro KK. Världens bästa gym. Mycket muskler, mycket svett och många som tar i och jobbar för att de ska bli sina starkaste jag. Det gillar jag.

Tack Anna för en bra lista, tack för pepp igår och tack till alla er som läser min blogg dagligen. <3 Ni är bäst. Dela gärna med er av vilka era favoriter är! 

Mitt ämne är nästan helt godkänt nu

Det är ganska sjukt ändå. Att jag liksom får börja med det där jag sett fram emot så mycket (och inte alls samtidigt).

Min c-uppsats kommer handla om menstruation och upplevd prestation om de godkänner den, annars kommer jag kika på hur menstruation påverkar fystester tror jag. Jag vill skriva om mens och träning, sen får vi se vad som händer.

Så mina dagar kommer mest handla om mens framöver, vare sig jag själv har det eller inte… 😉 Det kommer verkligen bli så kul att se vad jag kommer fram till och om lärarna tycker att min idé är bra och okej och att det funkar och så.

Om ni ser på bilden här ovan så ser ni min huvudplan för den uppsatsen jag vill göra.

Jag vill jämföra hur tre olika lag upplever sin prestation på träning/match under tre månader (pga mens är olika oftast månad till månad) och jämföra då med hur forskning säger att elitidrottare presterar i olika faser under mensen.

Förutom det kommer mina dagar såklart innehålla träning i olika former. Ikväll är det gruppträning i stadsparken kl 17.30, kom om du vill! Superkul lovar jag! 😉

Sen är det mycket fotboll och mycket roller derby. Plus mycket träning för min egen skull.

Vad tränar du just nu?