OCR TEAM CLARA

Anmäl dig till årets träningsgrupp

Nu är det dags! Nu kör vi igång!

Varmt välkommen in i världens roligaste träningsgrupp!

TEAM CLARA

Nu är det dags att gå med i världens roligaste träningsgrupp, en fb-grupp för dig som vill köra ett OCR-lopp i sommar, men som inte har en susning om hur man förbereder sig för att göra ett riktigt bra lopp.

I gruppen får man tips, motivation och idéer för att lägga upp sin egna träning fram till sitt lopp.

Det kommer mer eller mindre bli en träningsutbildning i OCR-träning, med både mental träning och fysisk träning. Det kommer inte finnas något som är rätt eller fel, utan jag kommer dela med mig av min kunskap och allt jag lärt mig från mina egna lopp och framförallt kommer du få:

Inspirationsfilmer och föreläsningar från personer som är riktigt grymma inom OCR, de som tävlar på väldigt hög nivå och de som kan ge dig alla knep och tips och allt du behöver på riktigt.

Vi kommer gå igenom

  • Löpning för ditt lopp
  • Överkroppstyrka
  • Hinderteknik
  • Greppstyrka

Det spelar ingen roll vilket lopp du vill springa, utan den här gruppen kommer finnas tillgänglig hela 2020!

Vad du behöver göra själv

  • Hitta ett lopp du ska springa
  • Anmäla dig till ditt lopp
  • Ha ett gym att träna på, åtminstone i början av året. Om du vill räcker det med ett klippkort, så att du kan träna en gång i veckan på gymmet och resten hemma.

Vad du får

  • Träningsrekommendationer inför ditt lopp
  • Träningsupplägg sista månaden innan ditt lopp
  • Månadsvisa livesändningar & Q&A
  • Specialträningar med personer som tävlar på elitnivå
  • Enormt stöd i gruppen och ett lag att tävla för och med
  • Snygga tävlingskläder

Anmälan är här

Att vara med i utmaningen kostar 1500kr, och då får du träning från januari till september, oavsett när du börjar träna inför ditt ocr-lopp.

Är du nyfiken men inte bestämt dig än?

Vill du få förhandsinformation, pepp, råd och allt annat du behöver veta?

Först så får du en checklista med vad du behöver fokusera på i din träning inför ett hinderbanelopp.

Att få mail är alltså inget som innebär köpkrav. Bara så ni vet.

12 veckor innan ditt lopp

Först och främst kommer du få ett allmänt träningsupplägg som du kan starta direkt när du går med i utmaningen, som jag förklarar längre ner här på sidan.

Men inför ditt lopp kommer du få specifika träningspass som är skapta för att förbereda dig mentalt för ditt lopp (och fysiskt såklart).

Beroende på vilket lopp det är (vilken distans) så kommer du få olika typer av intervallpass och distanspass, så att du känner dig förberedd för själva distansen.

Sen kommer vi fokusera enormt på greppträning och överkroppsstyrka så du orkar klättra, dra och pressa dig fram genom alla hinder. Greppet är det som många brukar tycka är allra tuffast och något som sviker en snabbt, så det är något som behöver tränas på, så att man orkar hålla uppe sig själv och orkar klättra.

Sen kommer vi fokusera på smidighet, bålkontroll och att bli lite explosivare och lite snabbare för varje vecka inför ditt lopp.

Januari & februari

I början av året fokuserar vi på att göra pull-ups och dips, två bra övningar som kommer underlätta väldigt mycket att kunna inför ditt hinderbanelopp.

De allra flesta hinder handlar om att orka dra sig upp och orka bära sin egen kroppsvikt, så att klara av det i början av året redan kommer underlätta enormt för kommande OCR-lopp!

Och månadsvis Q&A och föreläsning om OCR-träning live i gruppen.

Mars & april

Här kommer vi lägga mer krut på klättring, armgång och att bli smidig på att krypa. Att ta sig fram i en dips-ställning är krångligare än man kan tro, men i nästan alla hinderbanelopp så brukar det alltid vara med en sån utmaning!

Sen kommer jag ta in ett hinderbaneproffs som ger oss tekniktips på olika krångliga hinder så som Irish Table, olika höga väggar och såklart alla höga rampar.

Och månadsvis Q&A och föreläsning om OCR-träning live i gruppen.

Maj och juni

Löpning löpning löpning. Intervaller intervaller intervaller.

Det är ju så ett lopp ser ut. Man gör något jobbigt och så springer man till nästa hinder. Och så gör man något jobbigt och springer till nästa. Så det kommer vi träna på, och framförallt kommer vi flytta ut träningen, så att vi på riktigt tränar ute, alla träningspass hela tiden.

Sen kommer vi gå tillbaka till pull-ups och fokusera på att vidareutveckla den träningen. Vi kommer träna på att orka göra lite mer avancerade saker än bara grund-pull-ups och fokusera på att utveckla våra färdigheter.

Och månadsvis Q&A och föreläsning om OCR-träning live i gruppen.

Anmäl dig nu

%d bloggers like this: