Träning

Träning ska kännas roligt

Träning är något som behöver kännas roligt för att det ska bli av, eller hur? Det måste vara något som känns tryggt, roligt och något som man vill göra för att det faktiskt ska bli av.

Träningen behöver kännas givande, inte bara för att man ”ska” träna, utan för att man ska vilja träna också. För att det ska hålla på sikt.

Nu menar jag inte att träningen ska vara rolig varje gång, men på sikt måste det kännas bra i kroppen, måste kännas lättsamt och behöver vara något man tycker om.

Kanske är själva träningen inte jätterolig, men det du får ut av träningen, belöningen, det är kanske det du drivs av.

Vissa drivs av att springa långa lopp, och tränar för att klara av det.

Vissa drivs av att lyfta tunga saker, och tränar rörlighet för att kompensera kroppen för all den tunga träningen.

Vissa vill vara ute i trädgården hela sommaren och tränar därför under vintern för att motverka ryggont av allt grävande.

Vissa älskar känslan efter ett träningspass och tränar gärna korta men intensiva träningspass, gärna varje dag, för att få den där känslan.

Vissa älskar verkligen att lyfta vikter och tränar flera timmar bara för att få se hur musklerna jobbar i spegeln.

Vissa avskyr gym, och älskar att slå långa golfbollar och dra tunga väskor(?) efter sig med alla klubbor.

Vissa springer helst runt runt och jagar en boll tillsammans med sitt lag, och älskar att göra mål på motståndarna.

Finns inget rätt eller fel, utan det handlar bara om att hitta det som du gillar.


Vill du ha hjälp med att hitta det du gillar? Anmäl dig till min pt-väntelista här.

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: