Veckans fokus och planer

Hallå eller. Här är en skön och trevlig sommarbild, när jag och Henke var och tränade i såna där tofflor. Har ni tänkt på att det ska bli 21 grader på torsdag?

Måndag: fritidsdag och personaldag på kvällen. Vila från träning, ska fixa hemma och cykla en runda med Zero. Vet ni att det är så kul att cykla med Zero? Han drar och springer åt alla håll rätt mycket i början, men när han lugnat ner sig och tömt kissblåsan så går det riktigt bra. Man får ha stenkoll på alla andra djur runtom, och alla människor såklart, men märks att han tycker det är kul. Något som är bra är att han blir så trött efteråt med så han bara lägger sig och sover sen haha <3

Tisdag: ska träffa Drivhuset kl 10 och prata en idé jag har! Eller egentligen två, ska bli kul att se vilken av de båda jag startar igång! Vill egentligen ha båda! Sen ska jag spela in ett hemmaträningspass som jag tänkt publicera på onsdagen, jobba några timmar på fritids och så är det hockey på kvällen! Första matchen av finalserien. Spännande!!!!

Onsdag: Fritids och på kvällen ska jag styrketräna!

Torsdag: Fritids, hålla träningspass för ÖHIF, match två i finalserien, och företagsjobb såklart!

Fredag: Fritids, förhoppningsvis lämna in nycklarna till gamla lägenheten, och styrketräning på kvällen. Tror att jag ska våga mig på ett max-pass på fredag, för kommer nog testa ett styrketräningsschema framöver…. tror jag… Ska känna in lite hur kroppen känns

Lördag: Actic-jobb och dop på eftermiddagen! Tyvärr är det hockey samtidigt som dopet, så kanske får köra c-more i kyrkbänken. Tur att jag kan de flesta saker man håller på med under ett dop eftersom jag jobbat på ett par dop 😉 Kvällsträning blir det nog också!

Söndag: Actic-jobb och förhoppningsvis sista matchen i finalserien, och förhoppningsvis har vi SM-guld på söndag. Vore så JÄVLA fint.

Saker jag ska hinna med under veckan:

  • redigera 3 (!) youtubevideos. En är visserligen halvt färdig men ska bli helt färdig 🙂
  • skapa rutin för mina mer matnyttiga blogginlägg
  • jobba stenhårt med maj lifestyle challenge

Det är mina tre fokus.

Laddar för flytt och för lansering

God förmiddag! Hur är läget med er?

Jag känner att jag har faktiskt en hel del energi idag, till skillnad mot i helgen. Planerar att hinna med ett tyngre styrketräningspass ikväll efter jobbet, så ska försöka ladda hela dagen för att orka ta i.

Måndag: Fota och filma för lansering imorgon (har jag redan gjort) och jobb fram till maj med att sälja platser, jobb på fritids och förhoppningsvis hinna styrketräna ikväll. Ska såklart packa ner lägenheten i lådor hela veckan också, har två lådor så länge.

Tisdag: Lanseringsdag av Maj Lifestyle Challenge! Publicerar det imorgon så då får ni veta exakt ALLT! Fritidsjobb och sen yoga på kvällen!

Onsdag: Ska på den årliga bokslutsdagen hos Drivhuset. Kan nog egentligen göra mitt bokslut själv för är inte så krångligt MEN är så tråkigt. Behöver sitta och fika med andra och få pepp av en ekonom som kan. Tänkte nog styrketräna på förmiddagen den dagen.

Torsdag: Fritidsjobb och tänkte springa med Zero igen, som jag gjorde igår. Tror han fortfarande är trött efter löpturen, han ligger här bredvid mig och snarkar. Jobba vidare med lanseringen såklart också!

Fredag: Hämta nycklar till lägenheten!! Och ta med lite saker och börja flytta in! Sen blir det Fritidsjobb och eventuell träningsvila för blir ju såklart många saker att göra med lägenheten. Jag är ju egentligen en sån där person som vill flytta in under en lång tid, men den här gången ska vi flytta in redan dan efter, vilket blir lite off. Blir att bo i lådor på riktigt.

Lördag: Stora flyttdagen. Hoppas på strålande sol, inget kaos och god pizza efteråt.

Söndag: Stora packa-upp-dagen, ett tungt träningspass och fixa med min lifestyle challenge. Hoppas verkligen att ni vill vara med! <3

Mina tre fokus: Flytt, maj Lifestyle Challenge och bokslutet.

Veckans bästa med PB och SM-FINAL

Håll i hatten vilken vecka (speciellt slutet)

I måndags skrev jag om planerna för veckan och nu såhär i efterhand känner jag att det blev typ den mest känslosamma veckan på länge.

Veckans bästa:

Vi vann precis semifinalserien mot Malmö Redhawks, och kommer spela SM-final mot antingen Djurgården eller Skellefteå.

Så jävla nöjd med det. Gjorde livet så mycket bättre. Fyra raka vinster.

Veckans utmaning: Att våga åka till barnmorskan och våga ta ut p-staven. Vågade men funderade flera gånger på att sjukanmäla mig haha.

Veckans roligaste: Träningen med jobbet i tisdags morse! Så himla roligt var det!

Veckans styrkeökning: PB i benböj. Tidigare max var 1x75kg, nu är det 2x75kg.

Veckans bästa mat: Igår köpte vi thaimat på ett (för mig) nytt thaihak på väster, ligger rätt nära centralstationen. Var inte jättehungrig men allt slank ner fort som tusan för det var så galet gott.

Veckans well done Clara: Tog tag i förhoppningsvis sista kompletteringen på c-uppsatsen. Var bara små små saker jag skulle fixa nu, och gick så snabbt, så förhoppningsvis kommer jag få ett stort fett G tillbaka på mailen i veckan.

Veckans boost: Har fått Zero att sköta sig så himla bra när vi är ute och går/springer. Idag lyckades vi springa i kanske 35 av 45 minuter ute i skogen. Resterande tid var kissepauser, lukta på olika saker och småbusa med andra hundar. Märks så tydligt att han tycker det är kul också! Jag menar, han behöver ju få springa av sig också.

+ blev utsedd till Månadens Medlem i InoS

Veckans mående: Mest neråt faktiskt. Mycket jobb, mycket stress, många saker att tänka på. Blir stressad av mycket jobb, och p-staven, och flytten nästa vecka och allt sånt. Känslan har varit typ som bilden nedan hela veckan.

 

Sammanfattning av känslan för veckan: Mycket tid har gått till saker jag inte velat, men aja, sånt är väl livet. Nästa vecka kommer bli betydligt bättre, jobbar inte alls lika mycket och har mycket färre jobbiga saker planerade.

Sen att Växjö tog sig ur semin och in i finalserien gör ju att veckan känns som världens bästa vecka ändå <3

Varför jag jobbar med det jag gör

Hej på er! Hur är läget?

Med mig var det inte så bra innan men nu är det bättre. Tog nämligen ut min p-stav nyss och det är sånt där som är så otroligt läskigt. Det jag inte gillar är när någon sticker nålar i mig eller skär i mig och för att ta ut p-staven behövs både bedövningsnål och kniv för att få ut grejen. Gick fantastiskt snabbt dock, var chockad, och barnmorskan alltså <3

Ska såklart ha annat preventivmedel, är mest trött på att inte p-staven funkade för mig överhuvudtaget. 

Hon var så himla fin och genuint intresserad av mig. Hon såg väl på mig att jag var jättejättenervös, och var liksom snäll och ställde massa frågor och så ställde hon frågan ”vad gör du om dagarna då?”

Jag ba ”jobbar halvtid på fritids på en skola och sen driver jag eget företag.”

Hon ba ”WOW på riktigt?!?!?! Inom vad?!?!”

Sen pratade vi på om träning och hälsa och mindfulness och allt vad det där är.

Hon lyckades ställa rätt frågor exakt hela tiden, så under tiden vi pratade där så blev jag bara gladare och gladare och mer avslappnad för varje sekund.

Och när jag cyklade hem så började jag tänka ännu mer på varför jag faktiskt driver företag och jobbar som jag gör och det här är varför:

  • Jag vill kunna styra själv exakt vad jag gör om dagarna.
  • Jag vill kunna jobba vart jag vill, när jag vill och hur jag vill.
  • Jag vill kunna jobba med vem jag vill, samarbeta med vilket företag jag vill och tacka nej till företag jag inte vill samarbeta med.
  • Jag vill kunna välja själv vilka jag har som kunder och vilka jag inte har som kunder.
  • Jag vill kunna styra själv tonen i företaget och vad företaget står för.

För mig är det så viktigt att kunna styra helt själv vad jag hittar på om dagarna. Jag älskar att få starta igång små projekt i företaget (som samarbetet i Vågen, mina träningsutmaningar osv) och jag älskar att kunna jobba både hemifrån, från ett kafé i stan eller i en annan stad om jag är på vift.

Jag vill kunna samarbeta med de företag jag gillar, de som står för samma sak som mig och de som har samma mål som mig. Jag vill kunna tacka nej när det inte känns rätt, när jag inte känner rätt i magen och när jag inte får ut vad det är jag vill av samarbetet.

För mig är det jätteviktigt att jobba för en stressfri hälsa, utan krav på att folk ska väga en speciell vikt eller jobba för ”sommarkroppen” och så vidare. Att få förespråka träningsglädje istället för träningshets och för att få sprida det till andra.

Framförallt vill jag kunna välja själv. Jag trivs så otroligt bra på Fritidsjobbet med mina kollegor och med alla barn, och häromdagen hade vi ett möte där vi bestämde att jag ska få styra ett idrottsprojekt som jag velat göra så länge (men inte vetat hur) och nu har jag möjlighet att göra det genom det jobbet!

Älskar valmöjlighet.

Älskar möjlighet att utvecklas.

Älskar framförallt att få hjälpa andra och inspirera andra.

Planer för vecka 14 – en fullspäckad vecka utan internet

God förmiddag!

Idag jobbar jag från Espresso House i Örebro, vid stationen, för vet ni vad? Jag var så snabb när vi fick lägenheten så jag sa upp internet och el direkt…. Det brukar ju alltid vara tre månaders bindningstid på sånt, och det var det på elen, så det har vi länge till, men bredbandet var tydligen bara en månad. Så där är vi nu, i en lägenhet utan internet. I ett välisolerat hus utan speciellt bra mottagning förutom vid alla fönster.

Så idag sitter jag några timmar på Espresso House och jobbar istället. Brukar ju alltid jobba extra bra när jag inte sitter hemma, för hemma går det ju att göra 71983736 andra saker samtidigt.

Frågade om man får ta med hundar hit och de sa att det är helt okej(!!!!) så det här stället kommer nog vara mitt stammishak numera. Kommer ta kanske 15 minuter att gå med Zero från nya lägenheten hit också, så extra bra läge. Tycker Espresso House alltid varit en bra och mysig kedja, och nu blev det ännu bättre.

Måndag:

Företagsjobba såhär på Annandagen, ska mailas en massa, skickas en faktura och få spuck på GDPR, en sån där viktig sak. Ikväll ska jag kolla på första semifinalen för Lakers del (mot Malmö) och ha ett viktigt skypemöte samtidigt. Undrar hur detta ska gå.

Dagens träning: marklyftsmåndag och överkroppsstyrka.

Tisdag:

Planeringsdag med jobbet! Vi ska planera och planera och träna och äta god mat och planera lite till. Har inte vart med på såna dagar så vet inte vad jag ska förvänta mig men blir nog kul ändå!

Dagens träning: Träning med jobbet och yoga på kvällen. Det där yogapasset är numera veckans bästa grej.

Onsdag:

Morotens dag! Ska se vad för gott jag kan hitte på då! Morotsbiffar?

Heldagsjobb på fritids, med en lång rast mitt i så jag kan ta en riktigt härlig långpromenix med Zero. Är så himla bra att min chef på skolan är flexibel och lika motiverad som jag att Zero ska ha det bra haha!

Dagens träning: Styrketräning – bänkpress och mer överkropp.

Torsdag:

Här kommer det nog bli förmiddagsjobb här på Espresso House med Zero! Sen på eftermiddagen fritidsjobb och på kvällen håller jag träning för ÖHIF. Enligt väderprognosen ska det bli varmare (!!) upp emot 10 grader (!!). Lycklig. 

Dagens träning: löpning med en vän!

Fredag:

På förmiddagen ska jag till vårdcentralen, ska ta ut P-staven. Senaste gången jag gjorde det så blev jag helt matt efteråt så vi får se om det händer något mer den förmiddagen eller om jag somnar. På eftermiddagen ska jag jobba.

Dagens träning: om jag mår bra blir det nog ett trevligt benpass.

Lördag och söndag:

Halvdagar på Actic Eyrabadet, kom och hälsa på! På lördagen är det Världshälsodagen så ska kolla med min chef om vi kan hitta på något roligt den dagen!

Helgens träning: långpromenader med Zero hoppas jag på, och två starka styrketräningspass.

Planer för maj:

Inte hinner april ens starta ordentligt innan jag redan är i nästa månad…  😉 Nej, men skämt åsido! Jag håller på att planera en stor utmaning till maj månad. Det kommer kosta runt 1000 kr, vara max 30 deltagare (eventuellt mindre) och vara en intensiv träningsmånad med mig i en facebookgrupp. Passar dig som vill komma igång med träningen. Du kommer få mycket mer information här på bloggen längre fram, när allt är bestämt. Men håll utkik.

Mål för april!

Kan ett av målen för april vara att få bort all snö eller? Trött. 

Äntligen APRIL och SM-GULD-MÅNAD!!!!

Semifinalerna mot Malmö börjar imorgon och sen är det final och sen GULD! 😉

Målen för april:

  • SM-guld för Växjö Lakers. Står ändå på min bucket-list.
  • Har tydligen skrivit upp ”springa action run”, men tyvärr (hehe) är det samma dag som jag ska gå en utbildning i core-gruppträning. Vilken otur att jag slipper bada i Svartån i april. Ibland kanske man ska kolla upp datum innan man planerar hehe. Color Obstacle Rush är dock i maj, det blir nog roligare då? Får se!
  • Boka in nästa träningsevent!
  • Påbörja mål: koda en app (ska på en väldigt basic ”lär dig koda”-utb i Karlstad en kväll)
  • Gå på två gruppträningsutbildningar, en core och en ”power”, vad det nu är hehe. Actics utbildningar.
  • Jobba vidare med att nå 300 personer till min fb-grupp
  • Boka in både resturangbesök och frukostbesök med kompisar
  • FLYTTA (!!!)
  • Sen vill jag också boka in två riktigt spännande intervjuer till Tränarpodden, gärna med Luleå Hockeys damlag som igår vann SM-guld!! Är så intresserad av att veta mer om hur de byggt upp sitt grymma lag, och liksom hela historien runt det där laget.
  • Angående träningen så vill jag ha sprungit fyra gånger (en gång i veckan) och gärna fortsätta bli starkare. Målet är ju sänkt tid på Tough Viking i sommar så därför jag kombinerar.
  • I maj kommer en stor utmaning i företaget, och den ska jag börja prata om så snart april kommit igång.

Vad ska du göra i april?

Mars är slut – en sån där riktigt bra månad

Godmorgon! Här sitter jag hemma hos mina föräldrar, dricker mitt morgonkaffe och njuter av att vara lite ensam med säker-stil-podden i bakgrunden. Nu är det först dags att sammanfatta mars och tänka ut april.

Precis som februari så tänkte jag gå igenom målen i tre olika kategorier, lägger dock till träningssammanfattning också, och utgår då från både min bucketlist och målen för mars.

Privata målen:

Ett av målen var att testa en ny restaurang, men… minns inte om jag åt på något nytt ställe… hehe! Åt knappt ute i mars, och de två gångerna jag minns var på Pitcher’s och Enellys (två hamburgerkedjor). Testade inte ens någon ny burgare hehe. Få ta mer ansvar för det här! 😉

Äga alla Terry Goodkind-böckerna. Fick hem fem böcker som jag beställt, men saknas fortfarande ett gäng…. Oh well! Det är ju svårt när han fortsätter släppa böcker hela tiden! 😉

Bli klar med c-uppsatsen hade jag också som mål! Skickade in den, fick tillbaka den… Har inte så mycket kvar men men. Kanske imorgon 🙂

Företagsmålen:

Pga mycket annat att göra så fick jag inte tillräckligt med tid att marknadsföra min onlineutmaning så mycket som jag hade tänkt, så har inte fått så många anmälningar som jag hade tänkt. Kommer utvärdera och lägga upp den igen som en löpande utmaning istället, hade nog först tänkt ha den enbart i mars men gör nog om!

Eventet i Vågengallerian blev jättelyckat, läs här!

Utmana mig företagsmässigt och att sätta en bra företagsplan – nja. Utmana mig gör jag ofta, men att sätta en företagsplan så jag kan jobba heltid med företaget från och med i höst… det gjorde jag inte. Hehe! Men har en idé för maj. Det kan nog bli bra.

Ekonomiska målen:

Angående spara pengar-målet så har vi ju ÄNTLIGEN fått tag på en lägenhet, men överlappningsperioden blev lite väl lång så vi betalar dubbla hyror i april och maj, vilket suger. Så blir svårt att spara pengar, men några slantar. Att spara minst 4000 får jag återgå till så fort juni kommer. Har dock bestämt mig för att gå igenom ganska många av de här recepten under kommande tid, så då kanske det finns cash kvar att spara? Idk.

Träningssammanfattning:

Som jag skrev på min instastory igår så börjar jag nog bli rätt mycket bättre från min utmattning förra året och den stress jag hade under Tränarprogrammet. För vet ni vad? Jag börjar få bra träningsresultat och gå upp i vikter på skivstången igen. Så lycklig! Kanske kan ta tag i mitt tyngdlyftande igen? Kanske börjar med crossfit eller något annat galet? Satsa på OCR-running? Body buildning?

Jag sprang ju en mil häromdagen, och det gick väldigt bra. Jag har satt olika reps-pb i böj och bänk. Jag har gått nästan 300 000 steg i mars enligt telefonen (dock har jag inte alltid den på mig på jobbet eller när jag gymmar).

Jag känner att jag återhämtar mig snabbare, längtar mer efter att träna och liksom ja, vill träna mer.

Kanske inte syns men var himla nöjd med både böj-pb och bänk-pb.

Mars blev en sån där riktigt bra månad

Helt klart nöjd. Laddad för april. Det kommer hända många roliga saker så håll i er!