• Företagarlivet

    Veckans planer – Action run!

    Måndag: Så, inatt gjorde jag och V en väldigt dum sak. Vi gick upp mitt i natten för att se GoT, vilket är kl 3, för att hinna se det innan V skulle hem. Så idag är jag jättetrött och ja, vi får se vad för jobbsaker jag får gjort idag. Ikväll tänkte jag dock träna, köra nästa pass i mitt schema.

    Tisdag: imorgon ska jag ha två seniorfys-pass, gå på lunchin och ha ett möte, och träna på kvällen. Full fart ett tag där på dagen, men det är ju najs, sånt jag gillar. Sen har jag även bokat in mig på ett yogapass på kvällen, det är med hon jag gick på yoga hela förra våren, då jag rehabade min axel! Ska bli kul, så länge sen jag var på hennes pass!

    Onsdag: onsdagslöpet på morgonen (kommer du?), guerilla office och sen mot Växjö på kvällen! Kanske blir något yogapass också.

    Torsdag: jobba med Juni Challenge är huvudfokuset, förutom det ska jag träna och kanske lata mig lite grann. Och yoga kanske.

    Fredag: Också Juni Challenge, träna, yoga lite och sen bara ha det gött.

    Lördag: på lördag ska vi köra ACTION RUN. Känner mig helt otränad inför det här, men ska nog bli kul! Vi ska starta 12.30 och springer sen hela dagen lång.

    Söndag: åker till Greklaaaaaaaaaaaand!

  • Företagarlivet

    Veckoplanering med dans och huvudstående

    Måndag: idag är det veckoplanering, filmning och fotoshoot på schemat. Har en hel del som ska fixas, så måste vakna till nu och jobba… 😉 På kvällen blir det lite styrketräning nere på ÖKK tänkte jag!

    Tisdag: På morgonen ska jag på businessmöte, BNI heter det, och så ska jag på LunchIn, det lunchnätverk jag börjat gå på. Därefter har jag lite olika jobbgrejer på gång, och så ska jag både styrketräna och dansa. Blir nog dans i första hand och styrketräning eventuellt efteråt.

    Onsdag: morgonlöpningen, Guerilla Office, och tre (!) olika möten. Hoppas det blir bra utfall av alla tre mötena.

    Torsdag: dans på schemat igen, och så ska jag filma och maila och allt sånt där företagsamt ni vet. På kvällen blir det nog styrketräning efter dansen.

    Fredag: har bokat in mig på yogan jag var på förra fredagen också, gillade verkligen det yogapasset! Sen blir det en hel del jobbande, och så har jag bokat in mig på ännu ett danspass (?) men tror att det blir för mycket. Styrketräning låter ändå roligare? 😉 På kvällen kommer V hit, vi har jättemycket vi ska jobba med i helgen inför Juni Challenge.

    Lördag och söndag: som sagt, så ska vi jobba med Juni Challenge. Hoppas vädret är bra så vi kan spela in massor i helgen, annars blir det svettigt inne istället. Har du anmält dig? Sen blir det nog lite styrketräning och lite yoga, har bokat in mig på det passet jag var igår, men vi får se om det blir något eller inte!

  • Företagarlivet,  listor

    Veckans bästa – en himla massa PBn

    Oj vad det ser ut som att jag skelar på den här bilden. Haha.

    HEJ! Hej på er! Hur är läget?

    Här är det bra! Mår bra! Känner mig bra! Äter just nu knäckebröd med nutella, och även om nutella inte är något jag vanligtvis rekommenderar så är det ändå himla gott, eller hur?

    Veckans starkaste: gjort 6 pb-lyft enligt min träningsapp Styrkelabbet, där det var reps-pb i både mark, bänk och böj! Kul! Egentligen är det nog att jag inte testat mina reps-pbn ordentligt innan, det är verkligen tungt att göra det, men också väldigt kul att se hur tungt man orkar lyfta.

    Veckans bästa företagsinvestering: alla de här utmaningarna jag kör på min fb-sida ger mig så mycket, både i att folk engagerar sig i något jag själv tycker är väldigt kul, och sen så växer både min fb-sida och slutligen min fb-grupp, som är målet då.

    Fokuset på att kliva rätt här är ju enormt… 😉

    Veckans utmaning: att föreläsa x 2 som jag gjorde i tisdags! Men så roligt det var! Superläskigt, men så fort jag började prata så släppte spänningen och allt bara flöt på. Båda föreläsningarna var lite mindre, så fick utrymme att prata med publiken och fråga dem en del, och prata med publiken istället för att bara ha en monolog. Kan visserligen ha det helt utan problem, men det är ju roligt att få respons och veta att folk lyssnar… 😉

    Veckans svettigaste: Att köra Cat Meffans yogapass igår. Sinnes. Här är länken.

    Veckans mysigaste: fikan med Aline i torsdags helt klart! En nyfunnen vän som jag verkligen tycker om, så himla kul att få lära känna nya personer! Vi har en hel del gemensamt, bland annat så verkar vi gilla samma fika på ett ungefär och det är ju verkligen trevligt. 😉

    Veckans mående: generellt väldigt bra. Förra veckan var veckan innan mens, så då brukar det vara lite ostabilt, men nu, den här veckan när jag haft mens, så brukar allt bara släppa och jag bara mår bra. Det är rätt najs faktiskt.

    Veckans Viktor-skämt: Vad kallas en kinesisk film som spelas in mellan mars & april? Vår-rulle. (Det är alltså den här killen jag tydligen är kär i. Hjälp)

    Veckans längtan: Efter nästa helg då V ska komma hit.

  • Företagarlivet,  listor

    En stark veckoplanering

    Hej! Dags för en ny vecka, nya planer, nya tankar och idéer. Den här veckan är det lite olika saker som ska hända, vilket ska bli så roligt!

    Måndag: idag är jag hundvakt, och jobbar mest hemifrån. Ska planera en massa och så på kvällen är det dags för lite tung styrketräning, som det ska vara. Ska alltså gå på ett par hundpromenixar och ska nog yoga någon gång under dagen också. Lär hända

    Tisdag: Imorgon är det två möten och två föreläsningar som står på schemat. Lite beroende på hur mycket energi jag har kvar på kvällen tänkte jag eventuellt träna också, men ja, det kommer bli en intensiv dag. Kanske bara blir ett ”gör allt som känns skitjobbigt, så jag somnar direkt sen”-pass.

    Onsdag: börjar dagen med morgonlöp tillsammans med gänget i MTFT, och sen blir det jobb på stan tror jag, ska se om jag får ihop ett gäng Guerilla Office-personer! Var länge sen jag satt och jobbade med dem nu, så är dags tänker jag. På kvällen blir det ett styrketräningspass.

    Torsdag: ska fika med en vän och på kvällen ska jag på ett influencerevent! Det ska bli kul! Sen blir det nog uteträning tror jag, om det är varmt då!

    Fredag: en skrivardag. Har för mycket saker som ska skrivas den här veckan, så ska väl ta mig till biblioteket så jag inte hittar på massor med andra saker och inte fokuserar… 😉

    Lördag: Eventuellt ska jag åka till Västerås och träna en massa, vi får se! Annars blir det en ledig dag, hur man nu har såna!

    Söndag: första dagen på maj bootcamp!!! Så taggad!

  • Företagarlivet

    Att driva företag på heltid

    Är skitläskigt.

    Skitjobbigt.

    Obehagligt.

    Underbart.

    Så roligt.

    Jag går runt på helspänn hela tiden. Funderar, tänker, planerar och testar.

    Just nu planerar jag för bootcamp i maj, för utmaning i juni och för massor med roliga saker framöver i sommar.

    Och så vill jag börja deala med företag, men vet inte vad för deal det ska vara. Har en idé men det kräver en app, så funderar på om jag bara ska göra mig en app istället.

    Eller, ja, jag har två appar i huvudet. En för företag och en för privatpersoner.

    Och så mycket annat.

    Gah, är så snurrig. Nu ska jag packa väskan, gå och handla mat och sätta mig på tåget till min kompis. Reda ut tankar på vägen dit. Ha det så gott så länge.

  • Företagarlivet

    Veckans valborgsplaner (och lite annat)

    Måndag: började dagen med Game of Thrones, sen gymträning, och nu ska jag företaga en stund. I eftermiddag ska jag spela in lite olika filmer, sen åker jag ut på landet och vilar i skogen tror jag. Min hjärna orkar inte alltför mycket på en gång.

    Tisdag: först träna på morgonen med Viktor, sen hem och duscha och sen till tåget mot Linköping och valborgsfirande. På tåget ska jag formulera ett stycke månadsmail och sen ska jag fundera på mina två föreläsningar till nästa vecka.

    Onsdag: valborgsfirandet över, så åka hem och pyssla om plantor, hänga med kompisar och fortsätta planeringen av föreläsningarna.

    Torsdag: på torsdag ska jag hålla pass, gå på ett lunchmöte och jobba med massor med svettiga saker. Träning på kvällen tror jag allt också.

    Fredag: inspelningsdag och förberedelser till lördagens yogaevent. På lördag ska vi ju yoga ute i Oset. Kommer du? Sen blir det träning och så kommer Viktor och säger hej! Tror jag kommer behöva dra mig iväg och jobba någonstans under dagen, sätta mig på ett kafé eller något. Får se hur livet känns på fredag.

    Lördag:yoga-dag i Oset. Så nervös över vädret och allting, tänk om det är något som händer och allt blir skit. Ja, det blir nog inte så, men man är ju nervös.

    Söndag: tror inte att vi har mer planer än att vi ska träna på söndag. Jobba en del, fixa och dona små saker. Försöka vara ledig, även om allt blir väldigt flytande när en är företagare.

    Det är så himla läskigt att vara företagare på riktigt nu. Att satsa på riktigt. Om ni anlitar mig så känns det mindre läskigt, så ni kanske kan offra er va? Hehe.

  • Företagarlivet

    Tankar energi från skogen

    … och inväntar regnet.

    Har precis fått en stor jobbförfrågan om sommaren, så funderar och tänker om man ska göra det eller inte. Det hade inneburit två fulla månader med många roliga saker och mycket event-jobb, med två fina vänner.

    Från och med måndag tänker jag att jag ska jobba heltid med mitt företag. Inte smygjobba, inte halvjobba, utan heljobba. Fokuserat.

    Göra saker.

    Vara Företagare. Med stort F.

    Haha, det är så läskigt. Känns ganska bra också. Vad fyller man ens sina dagar med? Eller jo, jag vet ju egentligen, men ändå. Jag har massor jag vill göra, så det är ju bara att få de sakerna att hända. Såklart.

    Har kört klart vecka 1 av 7 veckor på programmet Push/ Pull/ Legs som Styrkelabbet har i sin app. Sista veckan på 10 repetitioner, nu kommer det bara bli mindre och mindre.

    Enkelt styrkeprogram, där jag tänker att jag ändå borde bli rätt mycket starkare av det. Mer överkropp än underkropp är det, och det gillar jag, behöver det. Och kanske framförallt så vill jag träna mer överkropp.

    Än så länge känns det bra, vi får se hur det ser ut om några veckor.

    Idag var det:

    • 10 x 5 set knäböj
    • 10 x 4 set raka marklyft
    • 10 x 4 set benpress
    • 10 x 4 set vadpress

    Kändes rätt konstigt att träna vader så specifikt, brukar väl inte riktigt göra det. Men, ja, så kan det bli. Starkast vader vinner.