Söndagsfys – träna ute

Hej på er!

Tänkte att det var alldeles för länge sen ni fick ett träningspass av mig så tänkte bjuda på ett härligt söndagspass! Våra pass på GMUn är ganska enkla, men väldigt tuffa. Ofta får vi ”gör xxx så snabbt ni kan”, vilket gör att en såklart vill genomföra passet så snabbt som möjligt. Och då blir det ganska jobbigt…. 😉

Steg 1:

Ta dig till en fotbollsplan eller annan stor yta, eller annan bra plats att springa fram och tillbaka på.

Steg 2:

Mät ut en sträcka som kommer bli the sträcka. Ett förslag är kortsida till kortsida på fotbollsplanen.

Passet:

Så snabbt som möjligt ska du springa en sträcka, göra 10 armhävningar, 10 situps och 10 burpees. Det är omgång 1. Omgång 2 ska du dubblera omgång 1. Omgång 3 lägger du på en omgång 1 till. Och samma sak för omgång 4 (4 sträckor, 40 armhävningar, 40 situps, 40 burpees). På omgång fem så gör du enbart en omgång 1 (en sträcka, 10 armhävningar, 10 situps, 10 burpees).

Bonus: Gör det i ösregn eller på en väldigt blöt plats. Det är gött. Lite amfibieinspirerat. 😉

Vad tycker du?