Promotionmorgon

Clara Färdiga Gå

Imorgon är det dags igen. Det är sista fredagen i månaden och det innebär frukostmingel med Handelskammaren Mälardalen och Drivhuset. Promotionmorgon heter eventet som samlar hundratals företagare, som minglar, skapar kontakter och äter frukost tillsammans.

Nu har jag snart varit en av Drivhusets ambassadörer i ett halvår, vilket har varit så kul! Det har gett många BRA möten och jag har fått mycket tillbaka, mot att hjälpa dem med olika event. Till exempel Promotionmorgon är ett sånt där event som jag verkligen tycker om att gå på varje gång! Alltid spännande möten och nya människor en träffar på, perfekt för företaget tänker jag.

Clara Färdiga Gå

Första gången jag var där VÅGADE jag verkligen inte prata med en enda person. Inte andra gången heller. Åtminstone inte ta första steget, utan jag lät andra komma fram till mig. Gången efter det hade jag med en broschyrliknande lapp, en infolapp för mitt egna företag, vilken jag gav ut till folk, och den lappen gjorde det hela MYCKET lättare.

Den här gången gör jag nästan samma sak. Jag har tryckt upp (alldeles för många för den korta tiden minglet är) små kort, som är ”prova-på” mina gruppträningar i höst. Tänker att jag verkligen då kommer känna att jag vågar prata med främlingarna, eftersom jag har något lätt och smart att dela ut.

Det är svårt att mingla, men precis som Paulina skrev (för ett annat event, men minglet är ju samma sak) så handlar det om att fundera på vad en vill få ut av minglet. Mitt mål är ju att få kunder till företaget, men för att få kunder behöver jag hitta dem som har behov av att träna med en PT; alltså behöver jag lyssna på de jag möter imorgon och försöka hitta en länk, som jag kan återkomma till efter vi har träffats imorgon.

Mitt absolut största mål med de här eventen är dock inte att få kunder, utan det är att våga. Våga gå fram till den där personen. Våga säga hej. Våga vara professionell. Våga vara mig själv. När jag lyckas med det, då är jag nöjd. 

2 Comments

Vad tycker du?

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.