Att ständigt ha ont och vara stel – gymträningens baksida (eller kanske charm)

Idag har jag pluggat massor och mitt i plugget tog jag en paus för att hämta ut mina fina flyers som ska delas ut på fredagsmorgon på Promotionmorgon! Det kommer nog bli himla bra.

Förutom att ha pluggat så har jag haft gruppträning och tränat med en i laget (Junior) på gymmet. Det var gött. Bedömningen av gruppträningspasset var JOBBIGT, hemskt och roligt. Bra betyg tycker jag!

Det här med att vara stel som en kratta.

Träningsvärk alltså. Not my favourite thing.

Jag har svår träningsvärk i baksida lår och kan ej göra saker som kräver att jag böjer i höftled när jag har raka ben. Då ni. Då säger det STOPP direkt och jag mår riktigt dåligt.

Det är typ så långt som på bilden ovan som jag kommer. Alltså ingenstans.

Jag körde ryggresningar med vikt i ställning och en hel del såna där good mornings. Jättebra övningar, men dumma övningar att pressa sig själv i att göra TUNGT när en inte kört dem på länge.

Men så nedbruten som jag är nu…. tänk så stark jag kommer bli sen. 

Det blir helt enkelt att fortsätta kötta de två övningarna. Jag behöver som sagt köra allt vad jag kan komma på som gör min baksida stark.

Har ni några bra tips på övningar jag kan köra för att stärka mina baksidor?

Både rygg och ben behövs! 😉

5 thoughts on “Att ständigt ha ont och vara stel – gymträningens baksida (eller kanske charm)

  1. Gud så snyggt!! 🙂 lycka till.
    Hmm, jag har kommenterat några gånger, men ser att dom inte kommit fram. Bara så du vet, om det är något knas :/

  2. Härliga flyers! Hoppas det gick bra att dela ut dem idag 😀

    Haha! De där svaga baksida lår känner jag igen! Jag får typ träningsvärk av att titta på en övning som belastar dem 😛 Jag brukar köra raka marklyft eller typ nån blandning mellan draken och enbenta raka marklyft. Brukar räcka bra för att jag ska få träningsvärk from hell. Har du provat benindrag på boll annars? Finns väl något som brukar kallas Finnen också, men den brukar jag få lite ont i knäna av, blir ganska mycket tyngd på dem i den övningen!

    Trevlig helg Clara!

Vad tycker du?