Veckoplanering av träning och andra aktiviteter ⋆ Clara Färdiga Gå
Företagarlivet,  listor

Veckoplanering av träning och andra aktiviteter

Hur gör man en bra veckoplanering? Vad ska man fokusera på? Vad behöver man få in? Vad ska man tänka på?

Godmorgon!

Eller god förmiddag, det är ju nästan lunch… 😉 Idag började dagen med en snabb morgonpromenad i regnet och därefter en arg snap till Henke som verkar ha TAGIT min mjölk? Utan att säga till?? Och då vet han att jag inte kan dricka mitt morgonkaffe utan mjölk. Tur att vi hade grädde hemma, för kan absolut inte dricka kaffe utan mjölk, är så äckligt.

Min veckoplanering:

Fokus för veckan: vila.

(och obs obs: jobbar ju bara halvtid på mitt extra-jobb, så även om det låter mycket så är det inte alls mycket, blir nog heltid totalt med företaget och det jobbet).

Måndag: Planeringsmöte med Erika och Anna, därefter spåningsmöte med Clara och därefter mot jobbet. Ska försöka hinna handla mjölk innan jobbet också, borde ju vara tillräckligt kallt ute för att påsen ska kunna ligga kvar i bilen va? Förutom det ska jag förhoppningsvis hinna med ett gruppträningspass på Actic, Aqua Bike, det som jag brukar hålla ibland!

Tisdag: Börjar dagen med ett besök till sjukgymnasten, jobb och en massa bloggande och redigerande av podd! På söndag släpps nästa avsnitt av Tränarpodden! Står i kö till ett yogapass också, hoppas jag får det!

Onsdag: Läkarbesök på morgonen, jobb och så ska jag sitta hemma med min dator och mysjobba. Fixa klart med podden, redigera något youtubeklipp och eventuellt åka och träna.

Torsdag: hujedamig, på torsdag ska jag på min första cellprovstagning. Nervöst! Har svårt med allt vad nålar och knivar och allt sånt är när det gäller att sticka hål på mig själv, så ska bara hoppas på att jag överlever (och slipper se något överhuvudtaget). Visst borde man kunna vara där och bara ligga och blunda? Och så jobb såklart och så ska jag testa ett tabata-pass!

Fredag: jobb och så på kvällen är det dags för invigning av Erikas lokal! Är så laddad! Var ju där i lördags och fick se litegrann, men hon hade en del kvar att fixa med, så är taggad på att se hur det blev tillslut!

Lördag: öppet hus av Erikas lokal, hjälpa en vän att flytta och så ska jag på Sh’Bam, vad det nu är för något.

Söndag: släppa nytt avsnitt av Tränarpodden, publicera ett youtubepass och gå på ett träningspass som heter Happening, vad det nu är. Och livesända om nästa veckas utmaning!

Veckans utmaning

Veckans utmaning är en grej jag börjat med i min fb-grupp. Inför varje vecka ger jag mig själv och alla andra en utmaning, och den här veckan blev det att testa något nytt! Därför gick jag loss i Actic-appen och bokade in mig på tre nya grejer, istället för bara en. Haha aja. Läs mer i fb-gruppen!

Bara för att det ösregnar idag så lägger jag upp en bild från i somras när jag genomförde Tough Viking. Tips: Vill du inte springa i elhindret kan du ba säga att du är gravid. I did. Fick krypa under de två sakerna det står Down på istället. Helt klart värt. 

Veckoplanering av träning och livet i övrigt

  • Boka in träningen!!!! Skriv in i kalendern, vare sig det är gruppträning eller egen träning. Bestäm en tid och boka in det!
  • Skapa förutsättningar för att få till träningen: ta med mellanmål, träningskläder till jobbet eller berätta för alla på jobbet om träningen. Blir svårare att skippa.
  • Om du bor med någon annan och har någon som är beroende av dig, se till att planera träning ihop och försök göra det så effektivt som möjligt. Träna tillsammans med dina barn/varannan dag med din sambo/träna när du är ute och går med hunden osv.
  • Planera en plan B, om inte A fungerar.
  • Ha ett starkt mål och en plan för VAD du ska göra på träningspasset. Ha en nedskriven planering på träningspasset. Har du ingen planering så blir det lätt att man skiter i det.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.