Träningspass

Torsdagsträna överkropp med mig

Torsdag: bästa dagen att träna på

I tisdags körde jag överkropp och idag ska jag köra mer överkroppsstyrketräning. Ibland känns det som ett ekorrhjul, men det är ju ett roligt sånt. Det måste inte vara ett dåligt ekorrhjul tänker jag.

För min träning så tänkte jag börja med en svängom på hinderbanan i Växjö, mest för att det är roligt och förjävligt också såklart. En gång för ett par år sen kan ni se i filmen nedan. mindre seriöst men väldigt roligt hade vi då.

Upplägg:

Hela passet kommer vara högre reps än jag brukar, brukar ligga på 8 reps, men nu runt 15. Detta för att jag vill pressa på lite extra, inför att inte kunna träna med vikter förrens om väldigt länge igen. Sista passet för mig innan Frankrike är ett benpass imorgon.

Bänkpress: Först uppvärmning med rörlighet och stretch såklart, men därefter jobba sig sakta uppåt mot högre repsantal. Idag kommer det bli runt 15 repetitioner i varje set, och 14 set totalt. På Actic Växjö, där jag tränade nu när jag är hemma, så hittade jag ingen bra ställning för bänk med säkerhet, så det är tur att jag är så stark….. Nej, men att vikterna är såna där vikter som lätt glider av stången. Det är dock skönare att bänka med säkerhetsskydd.

Hantelpress: tänkte jag som övning numero två. Pressa två hantlar rakt upp ovanför huvudet. Eventuellt med kettlebells. 15 reps, 4 set.

Latsdrag: 15 reps, 4 set.

Skivstångsrodd: Får se om det finns en sån variant jag vill ha, annars så kör jag bara på med den jag brukar. 15 reps, 4 set.

Biceps och Triceps i kombination: 15 reps på varje, 4 set. Ingen vila mellan biceps och tricepsövningarna. Ett så kallat superset.

Beroende på hur jag känner mig kanske jag lägger till lite andra maskiner, men på gymmet så hade de bara AC i vissa delar av gymmet, men inte alla, vilket gör att maskinerna de har är väldigt jobbiga att använda, och hantelstället inte lika jävligt.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.