Blogg,  Träningspass

Torsdagspasset – Ett starkt överkroppspass

Hej på er! Idag är det äntligen torsdag och det innebär ännu ett svettigt träningspass från mig. Det här passet körde jag själv i tisdags, och kändes bra i musklerna efteråt så tänkte bjuda på passet här!

Upplägg:

Bänkpress

Jag körde 8 set, där jag jobbade på 8 reps och höjde varje gång tills jag hittade en vikt (40kg) som jag inte klarade 8 reps på. Så körde 5 set på runt 6 reps på 40kg, eftersom mitt mål är att klara 8 reps på 40kg flera gånger om.

Drag till hakan/hantellyft nära kroppen/minns inte vad övningen heter

Här jobbade jag med 8-15 reps. Klarade jag 15 så höjde jag, klarade jag under 8 så sänkte jag. Stannade på 10kg där jag klarade 8 stycken. 4 set.

Det du ska göra är att lyfta två hantlar längs med kroppen upp till axlarna.

Liggande hantelflyes

Jobbade på 7.5 kg, 15 reps. Är en övning jag tycker är lite läskig så vågade köra 6 reps på 10kg, men med fler känns det som om mina muskler och armar ska gå av haha. 7.5kg är dock lätt (15 reps enkelt) så får tvinga mig själv att lita på mig själv.

Rodd i kabelmaskin

Jobbade även här på 15 reps, 4 set.

Tricepspress bakom nacken

Jobbade på med en 10kg viktplatta. Testade ett set med 15kg men det var för tungt för mina små triceps. 15 reps, 4 set.

Hänga i en ställning

Sen tränade jag även på att hänga. Hängde bara lätt och slätt. Målet är ju att långsiktigt klara pullups men det målet är ju väldigt diffust eftersom jag aldrig tränar specifikt för det.

Svettigt och jävligt pass. Här är en GIF från förra sommaren förresten. Är så trött nu efteråt.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.