Träningspass

Ett jobbigt överkroppspass (med en skön in-the-moment-bild)

Haha pressar så galet mycket här. Eg försöker jag att hålla överkroppen hyfsat rak i militärpressarna men här i sista repetitionen i sista setet av pressarna så struntade jag i det. Hehe.

Allmänt bra träningspass idag tror jag faktiskt.

Omotiverad som vanligt pga smärta i axeln, men blev bara bättre och bättre ju längre träningspasset gick. Älskar att jag har gått en ordentlig rehabkurs på universitetet och har fått mycket praktik om detta i och med mina två år som rollerderbytränare!!!!

Så värt.

Såhär såg dagens träningspass ut.

Bänk var ingen förändring, men kanske hade vågat köra mer om jag hade haft någon som passade eller en ordentlig bänkställning. Oh well. Körde ett extra set istället.

Stångrodd vågade jag inte ta i så mycket pga axel.

Militärpress tog jag i desto mer. Kändes lite bättre i axeln efter varje set. Konstigt, eftersom det är såna rörelser min sjukgymnast sagt att jag inte ska göra. 😉

Hantellyft och biceps körde jag ihop, började på 5 kg och avslutade på 8 kg. Tungt och kul att jobba lite specifikt.

Armhävningarna gjorde jag totalt 30 stycken. Pausade emellan. Enbart på knäna denna gången.

När det var dags för maghjulet var jag så trött så orkade inte motivera mig mer haha.

Ser drömmande ut i blicken men är opeppad på bänk egentligen. 

Och såhär glad var jag när träningspasset var klart!

Vad har ni tränat idag?

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.