Blogg,  Clara Färdiga Gå

10 sätt att smygträna under sommaren

Äntligen sommar? Ja, såklart det är äntligen. Men träningen då? Hur går det? Tränar ni? Under sommartid är det många som har problem att hålla i alla rutiner, så här kommer ett par tips på enkla saker att genomföra när du gör annat, men ändå vill ha lite träning i vardagen. Kommer du på fler tips får du gärna kommentera dem längst ner!

1. Kör rygglyft på beachen

När du ändå ligger där kan du lika gärna köra, eller hur? 😉 10 stycken med händerna bakom ryggen, 10 med händerna på huvudet, 10 med händerna rakt ut i sidled och 10 rakt fram.

2. Utfallsutmaning 

Vem av dig och dina vänner orkar göra flest utfall under 1 minut?

3. Kompisjägarvila – vilka klarar längst?

Kroka i armarna rygg mot rygg och stå i jägarvila mot varandra så länge ni bara orkar. Kul fem-kampsövning!

4. Hoppa högst

Från stående – gör en benböj – hoppa högt eller hoppa upp på höjd. How high can you go?

5. Biceps med glassen

Säger sig självt att du behöver köpa en riktigt stor glass.

6. Hinderbana-tävling!

Hitta en hinderbana och utmana någon – eller dig själv! Har du ingen hinderbana i närheten får du väl ta och bygga dig en egen… 😉

7. En minuts armhävningar/dag. 

Kul utvecklingsgrej ju, kanske ska testa det själv!

8. Benböj medans du väntar på toaletten på festivalen

Bajamajjor i all ära, dock inte mitt favoritställe va. Men om du gillart kan du ju alltid köra ett gäng benböj i väntan där.

9. Enbenståhävningar 

I väntan i glasskön för att träna dina biceps kan du ju även passa på att köra enbenståhävningar! Mycket bra träning 😉

10. Beach-legraises. 

Ligg på rygg och lyft benen upp och ner. Himla jobbigt, så att vattnet är nära så du kan hoppa i efter är väl guld? 😉

Läs mer: 10 tips på hur du håller igång under sommaren.

Vad tycker du?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.